Met één been in de goot


Dit weekend voel ik grote vermoeidheid. Dat is al een poosje zo. Een loom en moe gevoel in mijn lijf, waardoor ik de neiging heb de hele dag op bed te liggen. Beetje lezen, tv kijken en wat slapen. Ben ik nu lui? Het voelt vooral moe, op een bepaalde manier uitgeput.
Vandaag mijzelf eindelijk tegen twee uur de deur uitgezet. Ik stond even te twijfelen op de stoep. Waarheen zal ik gaan. Fietsen of lopen. En voel ik nu een druppel?
Als ik naar beneden kijk, ligt daar een been in de goot. Van een voetballertje. Verloren, een zielig beentje. Ik moet er toch om glimlachen. Fiets daarna een eind richting Zuiderpark, langs Soestdijksekade en met een bocht weer terug naar huis.

Geef een reactie

