Ik zoek werk

Ik heb vandaag een treindag. Dat leek mij altijd een goed plan, een dag treinen. Laptop mee, op zoek naar een trein met wifi, onderweg zijn. Letterlijk in beweging.

Dus de wekker zetten op zondagochtend. De eerste wifi-trein die ik tegenkom rijdt naar Groningen (ach eigenlijk had ik dat zo gepland, omdat ik een noordelijke bestemming zocht). Ik drink koffie, kijk op mijn telefoon naar Twitter, Facebook… kijk uit het raam. Wat zal ik eens gaan doen? Er is geen plan. Overstappen in Utrecht wegens defecte trein, overstappen in Amersfoort… in de trein naar Groningen. Het voelt eigenlijk een beetje grijs, en onbestemd, deze dag.

Door een treinraam, twee molens

Lucht boven je

In Groningen loop ik door de stad, op weg naar de Coffee Company aan de andere kant van het centrum. Eindelijk ook mijn laptop opengeklapt. Stapeltje kranten, een VK Banen. Dit is waar ik mee bezig moet zijn, mee bezig wil zijn… een nieuwe baan in het noorden van Nederland.

Ik zoek werk

postscriptum:
als ik de VK Banen van deze week lees moet ik een baan in het onderwijs zoeken, leuk! vacatures!

  1. een zoektocht. letterlijk! maar als je zoekt vindt je dus ook. blijft in iedergeval wel mijn motto!

Geef een reactie

