Eindelijk. De Instagram profielpagina

Instagram profielpagina

Deze week is Instagram eindelijk begonnen met het uitrollen van de Instagram profielpagina — mijn pagina kan je hier vinden: http://instagram.com/cultures. Tot nu toe kon je verzamelde Instagramfoto’s wel bekijken op andere sites als INK361, Statigram of Webstagram. Instagram zelf bleef vooral (tot voor kort zelfs uitsluitend) een mobiel verschijnsel. Deze week hebben ze toch besloten daar verandering in aan te brengen. Iedere gebruiker is te vinden door de gebruikersnaam achter instagram.com te plaatsen. Je kan inloggen en zo op het web ook comments en likes geven. Via het web foto’s uploaden kan (nog?) niet.

Groot volgend aandachtspunt voor Instagram lijkt mij de grote hoeveelheden spam. Ik hoor al langere tijd anderen daarover klagen, ik heb pas sinds een paar dagen meer last van spam. Onnozele comments over hoe meer volgers te krijgen, of gewoon directe reclame voor haarproducten bijvoorbeeld.

Hoewel ik consequent deze users rapporteer voor spam, zie ik niet dat hun comments verdwijnen onder mijn foto’s. Het lijkt mij dat het rapporteren voor spam ook direct het blokkeren van de user tot gevolg moet hebben. En (maar wellicht technisch ingewikkelder?) dat comments van deze users onder je foto’s verwijderd worden.

 

aanvulling // (zoals ik twitterde op 7 nov.) word toch nog iets blijer van INK361: http://ink361.com/#!/users/7752917/photos … / klikken op namen, tags, in- uitzoomen en zoekfunctie

Geef een reactie

