Kantineleesvoer

IMG_3923

Ik neem een pauze. Kantine, broodje, tafeltje. Op de vensterbank een Elle magazine van vorig jaar. Hip en actueel genoeg voor mij. Bladerend lees ik over de ode aan zwarte mode, hoe zwart op zwart te dragen en interviews met bekende sterren. Ik zie een jurk die er prachtig uitziet, mij vast goed zou staan wellicht… vast, wanneer ik nog meer kilo’s ga afvallen. Ik zoeken de site op van een travelblogger waar ik over lees. In de interviews met de internationale celebrities lees ik dat de ene bekende actrice twee kindjes heeft en een interessante carrière, de ander is ontwerper, vier kinderen en ze is ál 40.

Die kleding, dat reizen, die kinderen, die carrière…. ja graag! – waar af te halen? – Ah, ik zie heus dat zij daarvoor gewerkt hebben, dat ze daadkrachtig keuzes hebben gemaakt, bloed, zweet en tranen in hun privé en zakelijke leven hebben gestopt. Ik poog te relativeren, niet alleen maar te vergelijken met mijn eigen leven. Mijn stemming is wispelturig en willekeurig. Geen 2000 euro voor een kledingstuk, geen werk, twijfels over toekomst, bijna 40.

Ik poog.

IMG_3925

NB. en dan ook nog het gevoel hebben dat ik klaag, prffft. Ik pak mijzelf op, weer. En dwaal verder in de hoop dat de mist optrekt (en dat mag vandaag wel vrij letterlijk genomen worden!).

  1. over een aantal maanden ben ik veertig. ik heb geen avondjurk. maar die wil ik ook helemaal niet. …

  2. maar vergelijken doen we. allemaal.

Geef een reactie

