Ja hoor! óver bloggen dus.

Ja hoor! Bloggen. Iedere dag bloggen. Lange tijd houd ik al een document bij met ideeën voor blogs: onderwerpen, citaten, beelden, linkjes. En ja, er zijn genoeg ideeën die ik tegenkom. Zaken waar ik iets over wil zeggen, beelden die ik wil delen. Waarom? Omdat. Omdat ik die noodzaak voel. Iets te melden denk te hebben.

Nu. Sinds vorige week iedere dag bloggen. En ik hik tegen zaken aan. Hoe verwoord ik echt een onderwerp. Allerlei blogs die een begin kregen maar nog geen vervolg. Nog geen druk op de knop ‘publiceren’.

Omdat… Omdat iets echt in woorden vatten, compact, best lastig is. Omdat ik opeens veel meer ga nadenken over hoe iets overkomt, hoe komt tekst binnen. Begrijpt iemand wat ik bedoel. Omdat ik opeens ook zo naar mijn eigen woorden zit te staren, ik vind ze treurig, of zielig… of sneu.

Onderwerpen zijn opeens te persoonlijk. Tekst moet kloppen, moet een compleet verhaal zijn. Moet. Ze moeten iets. En gráág juist. Ik wíl dat ze iets moeten, gepubliceerd moeten worden. Maar ze moeten niet aan mijn kop zeuren. En ze moeten niet een stem zijn die van buiten tegen mij zegt dat iets niet duidelijk, te persoonlijk, te … weet ik veel is.

Mond houden. Tekst en beeld uitbraken. In het moment zijn.

Wat. wil. ik. melden.

Bloggen.

 

 

// ach, en dat is zoals het werkt, stond een keurig blog klaar voor publiceren, maar toen toch de noodzaak dit eerst te melden.

Eén reactie

Geef een reactie

