Hang aan de dag

Avond. Nacht. Een tijdstip om te gaan slapen.

Al heel veel jaren doe ik dat met regelmaat pas laat. Avondmens kan je dan zeggen. Kan.

Niet gaan slapen is vasthouden aan de dag. Mijn theorie: de dag is pas voorbij als je geslapen hebt. Klopt, ik ben jonger dan je zou vermoeden, want minus al die nachten dat ik niet sliep. Vasthouden aan de dag ontstaat uit de wens dat een mooie dag nog langer mag duren. Ontstaat uit de wens meer uit de dag te halen dan er in zat. Ontstaat uit de wens dat de dag niet voorbij mag zijn, omdat ik nog wens, en wil, en moet van mijzelf.

Soms moet je ergens mee om de oren geslagen worden, figuurlijk uiteraard. Moet iemand je vertellen dat de dag soms op is, voorbij. En morgen weer een dag. Een spoor waar ik maar moeilijk uitstap. Want ik wens, en ik wil, en ik moet van mijzelf.

 

EINDE – STOP – MORGEN VERDER

 

rood-wit hek

 

Geef een reactie

