Regenval en flashback

Vanochtend hoor ik op de radio het liedje When The Rain Begins To Fall van Jermaine Jackson en Pia Zadora. Flashback. Eind jaren tachtig, zesde klas lagere school (1985-86, het schooljaar dat ik tegelijkertijd in de 6e klas én in groep 8 zat tijdens de overgang van lagere school naar basisschool).

Op dit liedje deden wij een dansje. Geen idee meer met wie, of voor welke gelegenheid.. einde van het jaar, muziekavond, eindmusical? Zou het geen groot muzikaal meesterwerk willen noemen. Vooral een vrolijke herinnering aan jeugd, tijd dat je geen idee had wat je allemaal in het Engels zong. De discomuziek, new wave, synthpop… energieke muziek waar je als vanzelf van gaat bewegen. En dan wellicht wat minder stijf dan in deze video. Ook nostalgie trouwens, ik denk aan de videoclips en dansvideo’s waar ik naar keek bij Toppop en Countdown, en daarna MTV.

En hoewel When The Rain Begins To Fall natuurlijk een liefdesliedje is, lees ik er plots ook een wijs advies in.


Time goes by so fast
You’ve got to have a dream
To just hold on.

Geef een reactie

