Afwas en vrede

afwas en vrede op aarde

Vorige week stond ik even stil en bedacht dat het tegenwoordig beter gaat. De afwas, de was, enige orde, regelmatig sporten, gezond eten. En dus die afwas. Die tegenwoordig best vaak niet twee weken op het aanrecht staat te wachten, maar vaker dezelfde dag nog weer schoon in de kast. Of, eerlijk zijn.. of de volgende dag.

Dat bedenkend.

Het lijkt zo gewoon.

De godverdomde gewone dagelijkse afwas – huishoudelijke dingen.

Die dingen waar jij hopelijk helemaal niet over nadenkt. Ik deed dat ook niet.

De borden, de messen, de pannen, opeens was dat een paar jaar geleden te veel. Vanwege falende gezondheid te vermoeiend. Ze stonden daar maar, ik probeerde niet te kijken.

Ik keek niet.

Ik deed ook niets, kon ik niet. En achtereenvolgens ben ik laaiend pissig dat dat zo was. Dat ik nu gvd over de afwas nadenk alsof het een prestatie is. Naast de was, het wateren van de planten, stofzuigen, mensen binnenlaten in je huis…

Ik ben pissig, giftig dat mij dat overkwam.

En ik ben daarna zo in- en intriest daarover. Zo sneu. Zo treurig. Vorige week.

Vrede op aarde
Vrede op aarde
In de mensen een welbehagen.

Vandaag. Gekookt, gezond. Gegeten, smakelijk. De afwas, gedaan.

Tevreden op aarde.

 

//

  1. Ik ga je voorbeeld van nu volgen….proberen….

  2. Pingback: plog 15 januari 2014 | prikkeldaad

Geef een reactie

