Achterwaarts zwaaien

De trein vroeger, daar konden de raampjes open. En hing je arm of je hele bovenlijf buiten de trein en kletste je met de mensen op het perron. Het fluitsignaal, een hand, een kus en snel naar binnen. Kijken door het raam, zwaaien. De brengers liepen soms zelfs mee met de trein, zodat je elkaar zo lang mogelijk kon zien, want wanneer was de volgende keer, en dan zwaaien.

Kortgeleden net zoiets, maar dan anders. Geen trein en geen lang afscheid. Een liefde op 10 fietsminuten afstand (ook letterlijk niet veel afstand te voelen). We staan nog even te praten op mijn stoep, nemen afscheid want hij gaat een paar dagen weg. Dag. En een kus, of twee.

Hij kijkt om als hij wegfietst over de stoep. Ik zwaai. Hij kijkt nog een keer om. Ik lach en steek mijn hand op, bovenhands zwaaiend. Hij kijkt weer voor zich en fietst door, zwaait onderhands en achterwaarts terwijl hij rechtdoor probeert te fietsen. Ik lach. Hij kijkt weer over zijn schouder, werpt een kushand. En blijft achterwaarts zwaaien… Bijna de straat uit, vlak voordat hij achter een auto en uit het zicht verdwijnt, kijkt hij nog een keer om.

Ik sta daar, te lachen, omdat wij net zolang blijven kijken tot we elkaar niet meer zien.

 

// Eerder schreef ik over…. geluk en de zaken die ik wil vasthouden. Dat leverde een rijtje onderwerpen op waarover ik wil bloggen. Een daarvan was de liefde. De liefde, de liefde. Voor mensen om mij heen. En ahum, voor die meneer in het bijzonder. ///

Shadow us

 

  1. Pingback: Zo graag niet willen slapen | prikkeldaad

  2. Ja, de tijd van rustig kletsen en uitzwaaien is in de chaos van vandaag niet meer terug te vinden. Iedereen heeft haast en de maatschappij zet er nog eens extra druk achter.

    Leuk geschreven hoor! Mooi om de vergelijking met de trein te maken.

Geef een reactie

