Supermarkthel.

Supermarkthel

Okay. Er is zoiets als een Slecht Moment Om Boodschappen Te Doen. Bijvoorbeeld zaterdag aan het einde van de middag. Excuus, deze blogtekst zal volledig gekleurd zijn door mijn 30 minuten in die supermarkthel. Maar toch, het is niet dat ik onderstaande niet al eerder dacht.

Zaterdagmiddag dus. Volle karren met weekendboodschappen. Ouders die hun kinderen het vlees voor de avondmaaltijd uit laten kiezen. Aanbiedingen, bonussen. Struikelen over broccoli. Pling, pling, plong, biep, bliep, kassameisjes horen dit vannacht nog in hun hoofd.

En ja, ik kan genieten van bijzondere producten, maar se-ri-eus! Schappen vol met olie. Olijfolie, classico, originale, extra virgine, met rozemarijn, met pesto, met citroen, Australische, Spaanse, Italiaanse – arachideolie, zonnebloemolie, wokolie, slaolie, rijstolie, truffelolie, walnootolie of hazelnootolie. Ik weet het niet meer hoor, ik kan werkelijk in een supermarkt onpasselijk worden van de gigantische hoeveelheid keuzes die ik moet maken.

Dus. Ik kom er zo weinig mogelijk. Ga heul erg graag naar de markt (ook keuzes, maar gelukkig vooral een overdosis aan verse groenten en fruit). En nee, ik wil geen nieuwe-bonuskaart-uitleg-met-voordeel-ruilen-tegen-persoonlijke-informatie. En ik eet minder, minder meuk, bij voorkeur geen zakje, geen doosje, geen mix. Graag herkenbaar voedsel. Je weet wel, dat je weet wat je eet.

Daar zit ik dan thuis. Met een pot appelmoes en m’n broccoli op de bank.

olijfolie keuzestress

Geef een reactie

