Azerbeidzjanen lachen altijd

Zaterdagmiddag. Een boodschappenrondje over de Haagse Markt. Ik dwaal eerst langs de groente- en fruitkramen. Even kijken wat er voor handen is, welke prijs, of ik ook nog ergens gember kan vinden. Daarna terugkruisen langs de kramen waar ik bospeen, puntpaprika’s, appels, gember en tomaten haal.

Ik geef de bak tomaten in mijn hand over aan de marktkoopman die net nog vrolijk stond te praten met een man.. in een taal die ik nog niet had gedetermineerd.

“Haha”, vertelt hij mij, “hij komt ook uit Azerbeidzjan!”
“Jij komt daar ook vandaan?” vraag ik.
“Ja, en hij dacht dat ik Marokkaan was, maar ik kom uit Azerbeidzjan”.
“En hoe herken je een Azerbeidzjaan dan?” vraag ik.
“Die lachen altijd!” zegt hij lachend.
Een mooie eigenschap antwoord ik.

Geef een reactie

