Echt waar.

Reserves. Gedachten in mijn hoofd over mijn plannen en ideeën. En dan direct daarna wat ánderen daarvan denken. En dan… bovenal wat ik daar zélf van denk.

Soms is het verstandig. Een impuls bedwingen…. om iemand een mep te verkopen, om je vol te schransen aan ijs, om…. niet erg. Het is niet erg om impulsen te controleren en je soms te beheersen.

Maar, maar, maar…..! Ik wil geen reserves. Die dikke, vette gedachtes over wat anderen, wat ik, al-le-maal wel niet kan vinden van wat ik doe. Paaltjes die afbakenen, die beperkingen stellen aan wat ik denk of wil doen.

Soms wil ik geen plan.
Geen belemmering.
Geen tweede gedachte na een eerste impuls.
Geen net, keurig, uitgedacht verhaal.
Geen reserves.

Dan wil ik dus. Wel die impuls.
Wel die spontane gedachte.
Wel dat borrelen, die bubbel.
Omdat dat echt voelt. Oprecht. Eerlijk.
Waar.

Echt waar - voorbij de paaltjes

 

Geef een reactie

