Happy estafette (ja, klap maar mee!)

20131128-220721.jpg

24 uur happy music, kan je dat volhouden!?

Deze week lees ik een blog van saxspeler en blogger Tom Beek. En vandaag zie ik dat puurder dan puur Annamaria naar aanleiding daarvan ook blogt. En dat stokje neem ik graag over. Bloggen over een videoclip van 24 uur! En wel deze >> Happy!

http://24hoursofhappy.com/

Happy is de nieuwste single van Pharrell Williams, een nummer van een paar minuten met een videoclip van 24 uur. Pharrell is een succesvol multitalent in muziek en mode, werkt onder andere voor/met The Neptunes, N.E.R.D. en Justin Timberlake. Zo lees ik bij Tom Beek. Ik heb nog nooit van Pharrell gehoord…. maar dat zegt werkelijk niets. Vertel altijd dat ik geen focus heb op muziek, geen auditief gestel. Ik reageer op beeld, ik denk in beeld, ik praat in beeld. — Niet muziek, niet geluid. Maar, maar…. dat kan natuurlijk niet zomaar waar zijn. Want, HAHA, waarom zou ik anders een blog schrijven over muziek!?

Happy is niet vanzelfsprekend. Momenteel niet. En op de momenten dat ik mijzelf dwars zit, vast in mijn hoofd, trekt muziek mij daar vaak uit. Op een vrij abrupte manier zet het mij op een volledig ander spoor. Richting actie, beweging, positieve focus.

Zal Marco Raaphorst toch gelijk hebben? Hij schreef ooit iets als… dat muziek, zonder omwegen, het meest direct kan raken… meer nog dan beelden bijvoorbeeld. Dat geldt niet voor mij dacht ik toen… okay, misschien toch heroverwegen.

//
Voor mij heeft Pharrell met Happy! een song gemaakt, een positieve mantra, twee etmalen up-tempo.

Music is medicine. 😉

  1. liesbaas

    Zo’n leuk liedje!! Ik zit er iedere dag mee op de wc ;-)))

  2. Het is een heerlijk en buitengewoon vrolijk nummer, klokje rond. Ik denk dat je Pharrell Williams eigenlijk al wel kende, maar het niet realiseerde. Daft Punk’s Get Lucky wordt door hem gezongen. 24 uur is wat lang maar er is een 10-uur-versie van. http://youtu.be/XCRBOnpKDHE

  3. Pingback: plog 14 januari 2014 | prikkeldaad

Geef een reactie

