Inspiratie ligt op straat

De plek/situatie waar ik mijn inzichten krijg….. Een inzicht, gedachte of inspiratie kan je overvallen. Opeens. Maar als je daar niet op wil wachten is het goed om te weten wat of welke plek je kan helpen inzicht te krijgen. Voor mij betekent het dat mijn hoofd de ruimte moet krijgen, buitenlucht, natuur, water. Of dat ik juist op zoek moet naar beelden, in een museum, boeken, tijdschriften, flarden van gesprekken om mij heen.

Wandelen, Zuiderstrand Den Haag / Tijdens het wandelen. Alleen of met anderen.

Zeilen, kluiverboom en net // Aan boord. Op of eventueel aan het water.

Koffie, latte formidable /// Mijn buurt puilt uit van koffietentjes.
Voor elk moment van de week of dag, met koffie en wifi.

Gemeentemuseum, schilderij Caillebotte //// Dwalen door een museum.
Anoniem drentelen. Zitten en schrijven of tekenen. Inspiratie om je heen.

//

Dit blog is onderdeel van de cursus Hardop Dromen van Sonja Broekhuizen.
Meer hierover: Hardop Dromen.

  1. wat een mooie foto’s: krijg gelijk zin om er op uit te gaan…

  2. Het schilderij op één van die foto’s komt me heel bekend voor 😉 en maakt dat ik hoop dat we ook in 2014 weer eens samen een museum gaan bezoeken.

Geef een reactie

