Lie-ie-iefde

Liefde. Ha, groots! Groot woord.

Liefde

En men heeft het erover op Twitter. Vandaag zegt @Hoof: “Opeens allemaal liefde overal. Gezellig!” En @MarnixAmsterdam zoekt een nieuwe bestemming. Als woordbedenker, en hij legt de lat hoog.

Ik zou best
woordbedenker
willen zijn
Maar één ding is
natuurlijk moeilijk
te verkroppen:
hoe zou je
Liefde
ooit nog
kunnen toppen?

Ik denk: die liefde, dat is een heel mooi ding. Ding doing. En zo groot, zodat ik mij afvraag of het wel voor mij is. Liefde vergt overgave, okay… ik doe voorzichtig de deur open. Want de liefde wandelde gisteren zomaar langs toen ik een beetje ‘zo zo, peu triste’ was. En hij kwam en hij kuste, mijn mond en mijn nek. En klaar, gesmolten was de tristesse. Hij is knap met die dingen.
// sommige mensen zeggen mooie dingen, soms is dat op Twitter / ik lees dat, bewaar dat, interpreteer en fantaseer dat / koppel er dus mijn eigen verhaal aan.

Eén reactie

Geef een reactie

