plog 14 januari 2014

Hoe lang kan men ploggen. Behoorlijk lang, want ik zie inmiddels her en der blogs van mensen die al uh, …. aardig lang… aan het photologgen zijn. Voorlopig mijn derde plogdag.

Mijn plog van dinsdag 14 januari 2014.

plog 20140114 wakker
Aiai, wakker worden kost even wat moeite. Na kerstvakantieweken, hoewel erg ontspannen verlopen, toch duidelijk nog erg moe van. Veel slapen dus. Afspraak van gisteren hakte er ook aardig in. Dat betekent de dag erna met mijzelf een afspraak: niks moet, alles mag.

plog 20140114 boterhamplog 20140114 happy
Geen zin in ontbijtgranen, dus bruine boterham met salami. Mijn stemming beneden gewenst peil, dus opkrikken met wat Happy!
plog 20140114 regenplog 20140114 wakker
Regen treurigheid. Maar ik heb gehoord dat het vanmiddag droog wordt! Voel mij wel wakker, maar mijn hoofd ziet er nog niet zo uit…. Ook een kapper gewenst.

plog 20140114 uitzending gemistplog 20140114 betalen
Nog een keer uitzending van Fotostudio de Jong kijken. Blog hierover tikken (nog niet online).
Verder: mail lezen, administratie bijwerken, betalingen doen.

plog 20140114 afwasplog 20140114 wijnglas
En de afwas van gisteren wegwerken, helaas niet zonder brokken.

plog 20140114 spinaziesaladeplog 20140114 niet wakker
Tijd voor lunch: salade met spinazie, kikkererwten, paprika en mozzarella. Mijn wazige hoofd (letterlijk en figuuurlijk). En toen een whatsapp van Maup: vanmiddag wandelen.

plog 20140114 panorama verademing
Het blijft verrassend, rondje lopen door je eigen buurt. Plekken die je wel kent, maar slechts half. En nog genoeg straten waar ik nog nooit doorheen gelopen ben! Dus we lopen door sport- en recreatiepark  Verademing, met sportvelden, speeltuin en een manege. Uitzicht op E.ON-centrale aan De Constant Rebecqueplein.

plog 20140114 blauwepannenbuurtplog 20140114 adoptiebak
Dwalen door de straatjes van het Blauwe Pannendorp (zie info), huisjes oorspronkelijk gebouwd voor arbeiders van de (voormalige) gasfabriek.

plog 20140114 steegplog 20140114 posterwindow
Achterkanten van huizen en stegen. In welk buitenland zou dit kunnen zijn…? En een nieuwe Posterwindow. In leegstaande winkelpanden worden etalages gebruikt voor posters. Mooie kleurige wand op deze manier.

plog 20140114 beker
Thuis. Meer koffie. Snel een blog typen. En daarna roti eten bij Maup.

//
In navolging van Martine (10e.nl) plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

  1. age r.

    Fotostudio de Jong: OK
    Aanbevolen: landschapsfotograaf Bas Meelker

Geef een reactie

