plog 17 januari 2014

Zo. Korte nacht. Toch een prima dag. Nu wel afgedraaid trouwens, spierpijn ook. Snel naar bed dus zometeen, maar eerst dat ploggen. Mmmm, kan je vertellen dat een plog aardig wat tijd kost.

Onderstaand mijn plog van vrijdag 17 januari 2014.

plog 20140117 klok
5-4-3, mooie cijferreeks, maar teringvroeg als je nu uit bed zou moeten. Helaas zie ik deze tijd nog op de klok afgelopen nacht, vijf minuten later slaap ik pas. Een nacht met vier uur slaap volgt, dag verloopt ondanks dat prima!

plog 20140117 fietsenplog 20140117 WOW
Op weg naar sportschool. Fijne sfeer, lekker gesport. Derde keer deze week de WOW, workout of the week gedaan. Tot mijn verbazing 27 seconden van mijn tijd af, yes.

plog 20140117 sportschoolplog 20140117 fietsen
Na sport terug naar huis. Aanstaande werkzaamheden aan de stoep vermoed ik.

plog 20140117 hijskraanplog 20140117 quirky
In mijn buurtje even om de hoek gekeken bij de bouw van een rijtje woningen. Als dat klaar is kan op de rest van het terrein de Zeeheldentuin aangelegd worden, een initiatief met spelen, buurttuin en moestuintjes. // Naar binnen turen bij Quirky, jammer genoeg eind vorig jaar gesloten na paar jaar mijn buurt opgevrolijkt te hebben.

plog 20140117 seth
Middag: wandelen met Maup. In de straat is na een overlijden een halve hele inboedel op straat gezet, en nu de stoep en parkeerplaatsen aan het blokkeren. Seth ligt op straat. Hij trad toevallig deze week voor de allerlaatste keer op, het werd tijd denk ik.

plog 20140117 etalageplog 20140117
We wandelen een rondje centrum richting Hofvijver. In de Korte Molenstraat zit een winkel waar mijn grote kleine neef likkebaardend rond zou lopen, vol skeletten, fossielen en opgezette dieren.

plog 20140117 Mauritshuisplog 20140117 krokus
Slalom langs Hofvijver, blik op Mauritshuis… nog even en de verbouwing is klaar, dit jaar weer open! Daarna hoek om over Korte en Lange Voorhout. De krokusbolletjes liggen op apegapen. Heeft iemand het hier omgeploegd of zo?!

plog 20140117 kloosterkerk
Achter de Kloosterkerk langs. Contrast tussen architectuur van Aldo van Eyck (gebouw van Algemene Rekenkamer) en een vijftiende eeuwse reftermuur.

plog 20140117 moi
Soms kijk ik raar. En zie ik eruit of ik drie nachten niet geslapen heb. Naast mij, buiten beeld, Maup… die ook al slecht sliep. Mwoh.

plog 20140117 supermarktplog 20140117 appie
Boodschappen voor avondeten. Ik onderga de supermarkt-terreur. Van de Haagse markt krijg ik altijd zin in eten en boodschappen. Van de Appie wordt ik vooral besluiteloos. En kom ik thuis met een zak pasta en twee chocoladerepen.

plog 20140117 vuilniswagen
Hé, de hele halve inboedel wordt toch nog opgeruimd vanavond. Jammer voor de snuffelaars die er nog wat meubeltjes uit hadden kunnen trekken. Goed omdat anders alle vuilniszakken door de straat waren gaan zwerven dit weekend.

plog 20140117 postplog 20140117 ekoplaza pompoen
Snel op de fiets nog even langs postkantoor. Postzegels kopen en verjaardagskaart in de bus doen. Ernaast zit een Ekoplaza, een veel fijnere supermarkt.

plog 20140117 etenplog 20140117 lp's
Thuis. Schoenen uit, met bordje eten op de bank. Aan mijn voeten deze hoogst vermakelijke combinatie van lp’s die ik uit de dozen op straat trok. Carpenters, Julio Iglesias, Mary Poppins en Ella Fitzgerald.

//
In navolging van Martine (10e.nl) plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. age r.

    WOW recordjacht?
    Mijn records – nog incidenteel gemeten – geven aan dat mijn gemiddelde snelheid over de 3 en 5 km per jaar met 1 km afnemen.Dat betekent dat ik op mijn 79e bij 0 (nul) ben aangeland. Kreeg daarom deze week de raad over te stappen van lopen naar fietsen. Dan is de 0 nog een eind weg.

Geef een reactie

