plog 20 januari 2014

Vandaag was een bijzonder goede dag. In mijn geval betekent het dat ik maar liefst 4-5 dingen heb gedaan; twee afspraken, sporten, boodschappen, koffie drinken, twee blogs geschreven waarvan een al online en vanavond ook uren online actief. Meer dan ik dacht dat ik aankon. Conclusie: langzaamaan verbetert mijn energieniveau, concentratie en humeur. En dat is verdomd mooi.

Onderstaand mijn plog van maandag 20 januari 2014.

plog 20140120 fietsenplog 20140120 sportschool
Ja! Zoals elke maandagochtend op de fiets naar de sportschool. Klein rondje gedaan, want niet vooruit te bránden. Dankzij mijn lijf in vertraging ook te laat voor mijn afspraak daarna (nogmaals sorry Dennis).

plog 20140120 expoplog 20140120 expo
Niet getreurd, Dennis wachtte ergens droog en ik slalomde tussen regendruppels door richting voormalig ministerie aan de Bezuidenhoutseweg. We gaan naar de expositie Transition van studenten fotografie van de Koninklijke Academie.

plog 20140120 expoplog 20140120 expo
Mooie expo, groot deel van begane grond, centrale hal en souterrain van het voormalige ministerie zijn ingericht met foto’s, inclusief videomateriaal en her en der mooie boekwerken van studenten. Achterin zelfs nog een koffiecorner, mét ansichtkaartenverkoop en uitzicht op het Haagse Bos. Aanrader, nog tot en met 25 januari te bekijken! > http://www.expotransition.nl

plog 20140120 moiplog 20140120 ministerie
Daarna voegde Hetty zich bij ons en liepen we nog een rondje door het gebouw. Inclusief een meditatiemomentje van moi vastgelegd door Dennis.

plog 20140120 trapplog 20140120 ministerie
Voor de lunch staken we de weg over. Een bezoek aan het kantoor van Hetty in het huidige Ministerie van Economische Zaken.

plog 20140120 Candyplog 20140120 ministerie
Gelukkig wees Dennis mij op de snoepautomaat. In deze hadden ze zelfs Tony Chocolonely-repen! En op de kiek voor mijn serie #thisiswhereCandylives (wow, inmiddels reedsch 46 groot, zie hier). De ‘kantine’ hier is een oase van rood. Heerlijk gekalmeerd hier met een broodje zalm en cappucino (bedankt H.!)

plog 20140120 koffieplog 20140120 fietsen
’s Middags een afspraak, maar iets te vroeg. Genoeg tijd voor koffie bij Paagman. Na afspraak weer tussen motregen door slalommen.

plog 20140120 tijdschriftplog 20140120 koffie
Hieperdepiep. Opeens een bijzonder goed gevoel over deze dag. Nog snel even bij de dames van Appeltje-Eitje langs voor koffie en een stuk appeltaart (okay, had ik misschien niet moeten doen, maar het ís fruit).

plog 20140120 pizzaplog 20140120 pizza
Thuis. En plotseling ausgepoeft, energie op laag niveau en voor gemak daarom een pizza gegeten. Zoals je ziet, lijkt sprekend op het plaatje op de doos. Verder: smakelijk hoor.

plog 20140120 blogplog 20140120 twitter
Na het eten toch nog energie voor een blog over ploggen (zie Meer dan 7 dagen ploggen) en een dik uur Blogpraat, ook over ploggen. Daarna weer ingestort op de bank, mij daar net weer vanaf geduwd om… ja, inderdaad weer te ploggen. Allez, nu naar bed.

//

In navolging van Martine (10e.nl) plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. noskos

    Het was idd een leuke expo!, mede dankzij jou had ik een erg leuke “blue monday”. En maak je niet druk omdat je wat later was, als het niet gaat dan gaat het niet!

Geef een reactie

