plog 21 januari 2014

Dinsdag, ik was blij met deze dinsdag ondanks te weinig slaap afgelopen nacht. Een paar keer vandaag was de batterij van mijn iPhone leeg. Hopelijk heeft u vandaag zelf ook af en toe omhoog gekeken. Tienduizend kleuren blauw bijvoorbeeld, gouden rand aan wolken, en genoeg mensen op straat die vriendelijk lachten of elkaar voorrang gaven in het verkeer. Het viel mij op.

Onderstaand mijn plog van dinsdag 21 januari 2014.

plog 20140121 ontbijtplog 20140121 fiets
Ontbijt: havermout, banaan, amandelen en roeryoghurt. Ik moet lachen omdat gisteravond in #blogpraat paar keer in terzijdes werd opgemerkt dat je voor ploggen wel gezond moest ontbijten. Haha! In mijn omgeving is sowieso meer dan voorheen belangstelling voor gezond eten (in welke vorm dan ook) en dus ook het gezonde, goede ontbijt met granen, fruit en zaden is inmiddels redelijk algemeen. // Snel daarna fiets uit het rek getrokken en op weg naar centrum voor afspraak met Jos.

plog 20140121 torenstraatplog 20140121 fietsen
Zo fiets ik langs wat Haagse klassiekers, links net buiten beeld Florencia (ijs, koffie en kroketten en zeer Haags), recht vooruit de Grote Kerk en rechts Greve (is nu een Shabu, maar in gedachten is dit voor mij nog steeds restaurant Greve).
plog 20140121 buitenhofplog 20140121 ridderzaal
Verder langs Maison de Bonneterie en het Buitenhof oversteken (rechts kunt u haring happen). Een van de leukste dingen van wonen in Den Haag, fietsen over het Binnenhof, waar groepen scholieren op het bordes gefotografeerd worden.

plog 20140121 koffieplog 20140121 jos
Koffie bij het Achterommetje met Jos. En sorry, vandaag lijkt geen enkele foto echt scherp op mijn camera te komen. Ja, dat ploggen is vandaag vooral vastleggen, verder geen kwalitatieve norm kunnen ontdekken in de beelden. Dus sorry Jos, lekker vaag portret van je. Jos, dat wil zeggen @datzagik, heeft gemeld dat hij vandaag gaat fmloggen, fastmovingloggen (of heb ik dit nu verkeerd onthouden…). PS: inderdaad verkeerd onthouden > hier de FastMovieLog van datzagik.

plog 20140121 binnenhofplog 20140121 binnenhof tennis
plog 20140121 binnenhofplog 20140121 binnenhof
Terug naar mijn fiets die ik op het Plein heb geparkeerd. Op het Binnenhof heeft iemand een tennisnet gespannen, politie erbij… Ik kom stadsfotograaf en Flickrvriend Roel tegen. Samen steken we deze Joost een helpende hand toe en houden het tennisnet in de lucht. Gelukkig kunnnen we hem ook op een politicus wijzen. Hij weet Roger van Boxtel te strikken om een balletje met hem te slaan (meer over zijn project is te vinden op www.detocht.nu). Joost voert 30 avontuurlijke opdrachten uit in 30 dagen. Dus weet je nog een avontuur? Laat het hem weten!

plog 20140121 fietsenplog 20140121 bibliotheek krant
Hierna wandel ik een Haags blokje en prop mijn fiets in de stalling bij de Bieb. Kranten lezen, echt een activiteit voor oudere heren. En voor mij, avontuurlijk als ik ben! Ik lees anderhalf uur achter elkaar. Opvallend want een dikke maand geleden zou mij dat niet gelukt zijn.

plog 20140121 waterplog 20140121 koffie
plog 20140121 tostiplog 20140121 koffie
Birgitta pingelt of ik thuis ben en een bakkie kom doen bij Pim’s (ongeveer mijn buren). Dus koffie, water, tosti voor mij (late lunch) en wederom een goed gesprek. Birgit is niet aan het bidden, en heeft ook zeker een bijzonder knap hoofd, maar zoals ik al zei.. mijn foto’s zijn vandaag geen succes dus slechts haar handen in beeld.

plog 20140121 postplog 20140121 bestek
Op de mat vind ik post uit Wales, leuk leuk leuk. Mijn avondeten is fototechnisch helemaal niet smakelijk op de plaat gekomen en ik deed nog een afwas. Schouderklop.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. Haha! Vast m’n Russisch orthodoxe roots, die vrome houding 😉

  2. sytskeroskam

    Jos maakte gisteren een FastMovieLog,
    moi en mijn plog komen ook langsvliegen: https://vimeo.com/84751898

Geef een reactie

