plog 25 januari 2014

Lang-zaam week ik mij vandaag los van het gevoel van de afgelopen twee dagen. ‘Een mens is niet zijn gedachten’ pleit Marnix vandaag op Twitter. Ik verzet mijn gedachten, ik verzet mij, ik buig om. Dat is goed als het eind van de dag beter is dan het begin.

Onderstaand mijn plog van zaterdag 25 januari 2014.

plog 20140125 bloemplog 20140125 sportschool
Had ik deze misschien gisteren moeten oprapen? Hop, op de fiets richting sportschool. Goed rondje sporten gedaan, fijne mensen daar.

plog 20140125 boodschappenplog 20140125 lezen
En direct door naar de boodschappenronde. In de supermarktleeshoek, twee dames op comfortabele tijdschriftzetels.

plog 20140125 moiplog 20140125 fietsen
Douchen, omkleden en ik pers er een lach uit. Nog niet van harte. // Op de fiets slingerdeslang langs de Scheveningseweg.

plog 20140125 theeplog 20140125 snack
Thee met stukjes (gember). En een keuze: choco of pinda, pinda of choco… chocola uiteraard.

plog 20140125 lunchplog 20140125 lunch
Meubels schuiven bij Heide maakt hongerig. Ze is een goede Scheveningse gastvrouw en wij krijgen broodjes makreel en zalm voorgeschoteld, superlekker.

plog 20140125 meubelsplog 20140125 heide
Tafel naar buiten en wij schuiven binnen met bankstel en piano. Van experimenteren kan je leren.

plog 20140125 jorrienplog 20140125 liesbeth
Meer thee, meer kletsen, Liesbeth schuift aan. Gesprekken schuiven ook een beetje langs mij heen. ‘Jij bent lekker scherp vandaag’ zegt Heide. Ik denk en vraag mij af of ze dat nu meende of zei ik iets vreemds…. Haha, als je daarover moet nadenken is het wel duidelijk toch?!

plog 20140125 koffieplog 20140125 seinfeld
Liesbeth uitwuiven die naar een festivalpremière gaat. Gevoel van ‘prom night’. Ik zet water op voor koffie. En dat terwijl ik een percolator heb. Nog zo’n helder moment. Het is op voor vandaag. Seinfeld. De afwas. Ploggen.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

