plog 26 januari 2014

Keurige zondag. Gisteren laat gaan slapen, de logee ook, beiden uitslapen. Mijn lijf is moe en voelt pijnlijk. Concentreren kost vandaag behoorlijk wat moeite. Ondanks dat geven alle gesprekken vandaag energie, maken mij blij.

Onderstaand mijn plog van zondag 26 januari 2014.

IMG_1434IMG_1435
Ook op zondag granen, fruit en noten. Mit Kaffee. En dat alles in het goede gezelschap van logee Liesbeth.

IMG_1437IMG_1442

Ontbijt, koffie en praten werd beneden voortgezet bij Pim’s Cofee (coffee, sandwiches & vintage).

IMG_1438IMG_1441
In het gezelschap van Lisa en Marianne en tosti’s, broodjes meatloaf en groene en oranje sappen.

IMG_1443IMG_1444
Einde middag, moe en muy elegante, maar ja… ik peuter wel eens tussen mijn tanden. En dronk meer koffie…. het begint mij op te vallen. Wellicht eens wat minder koffie drinken, het zou mijn nachtrust bevorderen.

IMG_1445IMG_1446
Knoflook en meer. Smoren van de spinazie. Ondertussen pasta koken. In 15 minuten klaar.

IMG_1447IMG_1452
Het was lekker. Ook dat ik direct na het eten de mini-afwas deed. Tijdens de afwas vraag ik mij nog af waarom je ook alweer stroeve tanden krijgt van het eten van spinazie…

IMG_1451IMG_1448
En nog meer elegante plaatjes. Hier lig ik als een teletubbie met een televisie in mijn buik op de bank te hangen. En daarbij uitzicht op mijn voeten inclusief een van de vele stapels papier die zich rond mij verzamelen. Ik hou van papier, tijdschriften, boeken, te veel. En ja, dat ploggen maakt mij wat duidelijk. Benieuwd of dat deze week gaat gebeuren (opruimen bedoel ik dan zoals u begrijpt).

IMG_1457IMG_1458
Van koffie over naar thee. Met de zeer smakelijke koekjes die Liesbeth voor mij meenam.

NB. antwoord op de spinazievraag: oxaalzuur in de spinazie gaat een verbinding aan met calcium van je tanden, dit geeft een stroef gevoel. Beter is om wat melk of room aan de spinazie toe te voegen, dat bindt het oxaalzuur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

  1. Ha, zo leer ik nog eens wat! Binnenkort maar eens spinazie eten 🙂

Geef een reactie

