plog 28 januari 2014

En we zullen ploggen. Vergeten een foto te maken – geen zin een foto te maken – een foto maken die ik niet wil publiceren. Vandaag dus een BP! Beperkt Plog. // Gisteren op tijd naar bed om 22.40 uur, wakker zijn, wakker blijven.. ergens na 02.00 uur in slaap gevallen.

Onderstaand mijn plog van dinsdag 28 januari 2014.

IMG_1647IMG_1646
IMG_1648IMG_1649
Douche, ontbijt, fietsen. Dat valt vies tegen na een korte nacht en toch al om 9 uur in ziekenhuis zijn. Vandaag uitslag bloedonderzoek. Tien weken geleden begonnen met het slikken van schildklierhormonen.

IMG_1652IMG_1651
Pfoi. Koffie. Uitslag best prima, bloedwaarden in beweging, maar echt nog niet genoeg. Dus dosis bijgesteld en over tien weken weer meten. Weinig slaap helpt niet, maar ik verbaas mij altijd het meest over de grote hoeveelheid energie die dit kost. Ik ben even compleet leeg. Bakkie koffie dan maar. Weer naast een mooie bos blommen. Schoonheid helpt.

IMG_1653IMG_1656
IMG_1654IMG_1657
Fietsen van ziekenhuis naar centrum, onderweg bij Nutshuis een expo bezocht.

IMG_1658IMG_1659
Toen batterijen halen voor fietslampjes. Tijdschriften lezen in bieb. Afwachten hoe ik mij voel.

 

Regen, soort van… maar toch op fiets richting huis. Op de rand van een spekgladde stoeprand op de Gedempte Gracht schuif ik finaal onderuit, ga faliekant op mijn plaat, lig onder mijn fiets, met mijn gat in een plas regenwater.

De toegesnelde voorbijganger hoeft mij niet overeind te helpen, ik krabbel al onder mijn fiets uit. Nee hoor. Niets aan de hand. ‘Ah, only the humiliation’, lacht hij vriendelijk. De vrouw uit de auto waar ik naast te pletter stortte is blij dat ze net stilstond en niet reed. Ja, ben ik ook blij mee. ‘It’s okay, thanks’, mompel ik nog.

Daarna: 10 minuten bijtend op mijn onderlip naar huis fietsen en daarna 10 minuten heel hard huilen op de bank. Klaar met vandaag. Knuffels nodig en armen om mij heen. En de rest van de middag en avond stik je maar in je plog.

IMG_1661
Oh ja, voornemens, vroeger naar bed. Verwachte ETA in bed: 00.00 uur.

 

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

  1. * stuurt per direct een heel dikke knuf… en voor straks ook gelijk eentje *

Geef een reactie

