29 januari 2014 plog [18]

Concentratie op dit tijdstip valt tegen. De stemming startte vandaag dramatisch slecht, rond koffietijd veranderde het gelukkig naar bijzonder goed. En nu is er nog net genoeg energie over voor ploggen. // Gisteravond na ploggen niet 00.00, maar 00.15 in bed. Slapen: ergens na 01.00 uur.

Onderstaand mijn plog van woensdag 29 januari 2014.

IMG_1853IMG_1854
Wakker, neutraal. Ik maak snapshots van de roze ochtendhemel, tussen dakranden uitzicht op Haagse skyline. Dan drama, overspoeld door gedachten. Grom en dikke tranen.

IMG_1856IMG_1857
Sport nu, sport vanmiddag? Nu niet. Nu ontbijt met 10 granen beschuiten, humus en nieuwe pillen. Handig zo’n pillenstrip. Welke dag is het vandaag? Ah woensdag.

IMG_1859IMG_1863
10.46 uur: de dag is toch okay. Blogidee uitwerken, ik zie de zon op de dakpannen. Tekenen met zwarte stift. Snoeihard een Wende over de boxen: Laat me. Nu ik dit schrijf voelt het enigszins melodramatisch. Ach, de emoties zijn groot vandaag.

IMG_1864IMG_1866
Snel douchen, tandenpoetsen en door naar afspraak. Praten en tekenen, ik hou ervan. Over toekomst, over werk. Enthousiast, blij en positief gesprek. Ik zie een zon. Energie!

IMG_1868IMG_1869
Ik zie dingen onderweg. Open blik en met ijskoude handen (waar liet ik mijn handschoenen!) op de fiets door Den Haag. Wegenwacht op mijn stoep, bandje vervangen. Blijft toch een beetje voelen als collega’s die ANWB-mannen.

IMG_1870IMG_1862
Late lunch om half drie. Dat veertje is bedacht, in elke doos stoppen ze eentje. Ik eet havermoutpannenkoeken, mini’s.

IMG_1872IMG_1873
Ik pel de spruiten. Ik schrap… Ik behandel de spruiten, vast klaar voor avondeten. En daar ga ik weer. Enige mooie aan de gang: glas-in-lood boven de deur.

IMG_1874IMG_1875
Mijn fiets is ondertussen een relatie aangegaan met een roze kittig dingetje. Beetje leunen, erg hipster. Licht op groen. Ik dwing dat af. Groene zone van huis tot sportschool.

IMG_1877IMG_1878
Vandaag is zo totaal anders dan gisteren. Mijn lijf voelt sterk en ik merk dat ik kracht heb… ondanks lichte kneuzing aan wijsvinger en pols na mijn flater van gisteren. Dus: dik uur sporten, WOW verbeteren, top!

IMG_1881IMG_1882
Spruit, mosterd, runderworstje. Gedoucht hoofd erbij.

IMG_1880IMG_1888
In krant lees ik een artikel over Robin de Puy, winnaar van de Nationale Portret Prijs. “Mijn hoofd krijgt nou eenmaal alles heftiger binnen, maar daardoor registreer ik dingen die anderen niet opmerken.” Mooi en inspirerend interview. Toen keek ik maandaguitzending van Het Mes Op Tafel… hé een Twitterbekende, leuk en ze won!

Het voornemen vroeger naar bed, pffffft, gaat geweldig. ETA vandaag in bed: 00.35 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

  1. Ik kocht gisteren ook eieren, met een veertje in de dos. ik denk dat je gelijk hebt… Daar moet Zembla, of de Keuringsdienst van Waarde maar een uitzending over maken.

    En humus met biet, lekker!

Geef een reactie

