30 januari 2014 plog [19]

Goeie dag. Lijf meldt weliswaar de hele dag dat ik moe ben, maar kan ’t vandaag wel hebben. Voel mij sterk. Een + op de balans. Gisteren tegen 1 uur in bed… wanneer ik sliep geen idee. Weet wel dat ik het vanochtend niet lang genoeg vond.

Onderstaand mijn plog van donderdag 30 januari 2014.

IMG_2069IMG_2070
Om 9 uur bij de kapper zijn. Vroeg, maar dan begint de dag ook goed. Snel ontbijt, tanden vijlen, nagels borstelen, maar dan andersom (chaos vanochtend). Aaaaaand relax: don’t hurry, be happy.

IMG_2071IMG_2072
Koffie met Estelle. Verven, krantje, kletsen, spoelen, intrekken, kletsen, spoelen, even wachten, knippen, fohnen, sprayen. Je bent zo een paar…. drie en een half uur verder.

IMG_2075IMG_2076
Goeie kapper nodig? BarberElla op Beeklaan. Door naar koffie en een boterham bij Lolapalooza en onverwachts even kletsen met Cuny.

IMG_2078IMG_2079
Kou vind ik vandaag wel meevallen, maar fietsend naar Scheveningen krijgen ik toch wel voeten als ijsklompen. Cadeautje kopen voor een bijna 40-jarige die morgen verjaart. Daarna snelle blik in Scheveningse haven. Minerva ligt er mooi bij… wat is er met het water? Heeft een bleekblauw kleurtje.

IMG_2080IMG_2081
Om de haven, dan links, rechts, Scheveningse tijgers ontwijken. Wraaaaorh! En even een cadeautje door de brievenbus duwen.

IMG_2082IMG_2083
Snel een blik over de duinen op zee en horizon werpen. Slingerdeslang door leuke straatjes en Scheveningseweg weer af richting huis.

IMG_2085IMG_2084
Zo koud is het wel, brokken ijs in de dakgoot. Genieten van het winterse uitzicht op Den Haag. Mooi licht vandaag.

IMG_2086IMG_2088
Boodschappen opbergen. Tulpen in de vaas. Chocopinda’s in mijn mond, rest in de kast. Sinds paar maanden is er op mijn pleintje een markt met bloemen, kaas, vis, et cetera…. de vrouw van de notenkar had interessante observaties over mijn buurt. Ze verkoopt hier opvallend veel in de categorie gezond (ongezouten noten, en veel zaden zoals hennepzaad en chia) en iedereen wil met pin betalen. // Maup belt aan, schoenen aan en wandelen naar centrum voor opening van tentoonstelling over Haagse poëzie.

IMG_2087IMG_2089
Onderweg. Een vriendelijk verzoek onder de ruitenwisser. En een levensles op de ruit van een tearoom.

IMG_2090IMG_2091
IMG_2092IMG_2095
Vanuit de Centrale Bibliotheek een blik op het Atrium van het Stadhuis. Guus van de Haagse band Kern Koppen geeft een zeer Haags en poëtisch optreden bij de opening van de tentoonstelling van de Haagse Poëzieroute.

IMG_2096
Thuis borg ik was en afwas op, deed een nieuwe was in de machine en at twee gebakken eieren. Onderuit op de bank hoor ik opeens buiten mensen schreeuwen alsof er een opstootje is. Okay dan!! Politie in burgerauto’s, vier stuks, twee tellen later gevolgd door een gewone politiewagen. Een auto is klemgereden en de bestuurder wordt zeer uh… kordaat opgepakt en meegenomen. Totaal: nog geen 4 minuten. Een gewone donderdagavond. Ik plog en ga zo heel snel slapen, tot morgen!

Vasthouden aan voornemen vroeger naar bed. ETA vandaag in bed: 00.00 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

