4 februari 2014 plog [24]

Een dinsdag zoals nog nooit een dinsdag verliep. Gisteravond sliep ik pas laat (what else is new). Mijn wekker zette ik voor deze ochtend dus pas om 10 uur.

Onderstaand mijn plog van dinsdag 4 februari 2014.

IMG_2850IMG_2851
Zit ik toch onverwacht om half 10 al op de fiets. Met gezwinde spoed centrumwaarts. Het blijkt trouwens bijzonder mooi weer te zijn.

IMG_2852IMG_2853
Door vriendin gebeld, of ik haar kan ophalen bij de huisarts. Plotseling onwel geworden. Zij blij dat ik haar thuis kon brengen. En ik ook blij, het is fijn om er voor iemand te kunnen zijn als dat nodig is. Ik keek ondertussen naar C, C en C, reikte water en een schouder aan. Enige uren later pas bij haar thuis, kopje thee, glaasje water en slapen voor de patiënt.

IMG_2854IMG_2855
Plotseling in Scheveningen. De zon schijnt en de hemel knalt blauw van boven. Her en der een wolkje. Tijd voor de horizon, het strand, stilstaan, lopen, om mij heen kijken. Op een vreemde manier ben ik mij opeens extreem bewust van de lucht, het feit dat ik daar op een dinsdagmiddag loop, de zee. Ik voel mij plotseling erg blij en vrij.

IMG_2866IMG_2867
Toon ik mij een goed burger. Prachtig nieuwe speeltuin en basketbalveld bij de keerlus van tram 11 in Scheveningen. Het hekwerk rond het veldje is op een aantal plekken kapot, ik bel het even door aan gemeente.

IMG_2865IMG_2861
Ik daal van de boulevard af, de Keizerstraat in. Nog niet eerder op nieuwe locatie van Meneer Chocola geweest. Wow, echt een mooie zaak en duidelijk veel aanloop.

IMG_2863IMG_2864
Espresso smaakt erg goed. En ik eet een Portugees iets.. uh gevuld met… Ik heb het niet onthouden, maar het was echt superlekker. Ondertussen telefoontjes plegen, op iPad blogtekst typen en poging doen tot het aanvegen van mijn mailbox.

IMG_2624IMG_2874
Buiten wandel ik verder en doe een rondje strand, havenhoofd en haven.

IMG_2868IMG_2869
Zomer en winter, op Scheveningen liggen ze altijd in het water. Dit zijn de eerste twee van de dag gok ik. – Met al dat zand lijkt er geen beginnen aan lijkt mij, maar ingenieus borsteltje poetst de trappen richting het strand.

IMG_2879IMG_2880
Dat deed ik dus. Dwalen en over zee staren met mijn hoofd in de wind. Ik kan mij weinig idealers voorstellen. Rondje haven afgerond met het kopen van een trui en het doen van boodschappen… met een zware tas besloot ik toch mij aan mijn eigen voornemen te houden en terug naar huis te wandelen in plaats van de tram te pakken.

Pfoi. Moe toen ik thuis kwam. Bord pompoensoep opgewarmd, aangevuld met extra wortel. Verder: wasje draaien, bellen, appen, ploggen.

ETA in bed vandaag: 23.00 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. sytskeroskam

    NB. op Twitter vertelt Tekstkok/Mirjam dat het heerlijke taartje een Pastel de nata is. Aanrader!

  2. liesbaas

    Ik vind jouw ploggen fot!!

Geef een reactie

