5 februari 2014 plog [25]

Een pijnlijk lijf om de dag mee te starten. Het einde van de dag ondergedompeld in Haagse poëzie.

Onderstaand mijn plog van woensdag 5 februari 2014.

IMG_2973IMG_2976
Wakker, ochtend, het is buiten lekker licht. Mijn lijf doet alleen verrekte zeer. Het is spierpijn (dat kan kloppen), gecombineerd met totaal moe en pijnlijk gevoel. Onder de dekens lig ik, nog even.

IMG_2977IMG_2985
Mijn aanrecht, ha! Precies zoals ik het gisteren achterliet. Hoppa, eerst afwassen. Daarna ontbijt.

IMG_2978IMG_2915 bew
Boterhammen met filet americain. Enigszins oranje of hoort dat zo…? Het lijken wel twee hersenhelften. Daarbij: dampende koffie.

IMG_2980IMG_2982
Helder weer buiten, da’s fijn. De was vouw ik op. De stapels op de eettafel laat ik lekker liggen. Tot ik zin in opruimen krijg.

IMG_2979IMG_2981
Ik zou wel een ouderwetse voorraadkast willen hebben, deze planken puilen uit. Restje chocola gegeten, opgeruimd staat netjes.

IMG_2983IMG_2984
Uitzicht via spiegeling in de ruit op wolken en zonlicht. Dat duurt niet lang, steeds donkerder en regenwolken.

IMG_2986IMG_2987
Halverwege de middag lunchen. En kijk, een nieuwe overbuurman!

IMG_2990IMG_2988
Aan de wandel met Maup, richting centrum. Buurtgenoot Rob heeft duidelijk genoeg van de wildparkerende fietsen. Wel een tijdige aankondiging van zijn kant, keurig!

IMG_2989IMG_2991
Mooi mooi, Haagse grachten, de Toussaintkade in dit geval. Hipper dan hippe brillenwinkel, word ook tijd dat ik weer eens een nieuwe bril bestel.

IMG_2992IMG_2993
Op de Hofplaats in het centrum staat een rijtje Haagse kakbomen. En wie wonen daar ’s avonds in? Groene halsbandparkieten. Herrie maken en veel schijten, dat doen ze.

IMG_2994IMG_3030
Met Maup schuif ik in de Centrale Bibliotheek aan bij afsluiting van de Haagse poezieweek. Voordracht van Haagse dichters tussen de foto’s van de expositie ‘Den Haag je tikt er tegen en het zingt’ (nog te zien tot en met 24 feb). Ondertussen daalt het biebpubliek op en af langs de roltrappen.

IMG_3029IMG_3031
IMG_3032IMG_3033
Zoals te zien een zeer uiteenlopend dichtersgezelschap. Van wisselende kwaliteit van dichten, en voordragen blijkt ook een kunst, maar genoeg om aandachtig te luisteren, her en der te lachen, en ons hoofd met schoonheid te vullen, in woord en beeld.

IMG_3035IMG_3036
Na afloop nog een borrel bij Van Beek. // Bij nacht en ontij kom je rare mensen tegen. In de regen.

IMG_3037IMG_3038
Goeie straatverlichting in het Haagse Chinatown, rode lampionnen. Mijn fiets logeert vannacht op een andere stoep, naast een in het fietsmandje achtergelaten beer. Nat hoor.

ETA in bed vandaag: (hoopvol) gokje…. voor 00.00 uur?

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

