7 februari 2014 plog [27]

Dag zoveel dat ik wakker word met pijnlijk lijf. Is het ophoging van medicijnen, of juist feit dat ik maandag en dinsdag (voor het eerst) mijn medicijnen twee dagen vergat in te nemen? Of rust mijn lijf niet genoeg uit? Kan ook nog gewoon spierpijn zijn… Wie het weet, mag het zeggen. Ondertussen maar gewoon sporten, gezond eten, in beweging blijven. En dus niet omvallen.

Onderstaand mijn plog van vrijdag 7 februari 2014.

IMG_3171IMG_3172
Wakker, nog niet wakker. Lijf doet pijn, negeer de pijn. Bed uit en ontbijten. Overburen aan het puinruimen. Een dametje speurt net langs de container en vindt een paar lp’s. Ha heerlijk, ik hou van recycling.

IMG_3173IMG_3174
Na ontbijt richting sportschool. Uit mijn tenen komt het deze keer. Lijf werkt gelukkig wel mee, WOW nauwelijks verbeterd, maar toch een puntje!

IMG_3175IMG_3176
Fiets staat droog te wachten. Door de regen naar huis, maar wel een snelle terugtocht afgedwongen. Bijna alles op groen.

IMG_3177IMG_3178
Je bent éven weg, en direct dat feestnummer met zijn serpentines weer. Vlijt zich tegen mijn roze verkering aan, grrrrrr. Van de stoep in de goot, een rivier.

IMG_3180IMG_3179
Laat ontbijten, dan ook laat lunchen. Salade met wortel, linzen, komkommer en spinazie. Buiten grijs en grauw, mijn humeur daarentegen best redelijk.

//

Ik kijk een documentaire ‘We The Tiny House People’….

//

En ik kijk naar aanleiding van een tweet van Lex Runderkamp (NOS) naar de Channel4 reportage ‘Syria: Children on the Frontline’.

Daarna leeg ik mijn mailbox en reageer nog op een oude blogpost van mijzelf over het vastleggen van Gewone dingen en het vertragen van de tijd.

IMG_3181IMG_3182
Buurtwandeling tijdens het blauwe uur. Het verschijnsel dat ’s ochtends, het uur voor zonsopkomst en ’s avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen (zegt Wikipedia).

IMG_3194
Waar ik gisteren ook over plogde… via Natasja las ik over de actie #zwerfie. Elke dag één item zwerfafval opruimen. Een goed plan en kleine moeite. Hoewel de hoeveelheid afval op straat mij meeviel, toch zo’n 10 dingen opgeraapt. En verrassend veel vuilnisbakken in de openbare ruimte, dus dit had iedereen net zo goed direct kunnen weggooien! Ahum.

IMG_3183IMG_3184
Een ding voor 5 euro. Koopje of dure rommel. Avondeten: groentesoep met stapel verse groenten en gehaktballetjes.

Gisteren kwartier na beoogde 23.15 uur in bed…. maar dan wel nog poos online rondhangen op Twitter en Facebook. Vanavond anders doen. Online uit om 22.30 uur. ETA in bed: 23.00 uur. *kruist nu vast vingers!*

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. liesbaas

    Ik vind die ronde witten schaal op poot wel erg tof!!

Geef een reactie

