10 februari 2014 plog [30]

Het ploggen bemoeilijken door een volle geheugenkaart en een lege batterij. Check! Gelukt vandaag. Her en der wel een foto gemaakt nog. En met weinig foto’s vandaag wat ruimte voor een stuk tekst (o, o, mag dat wel in een plog?).

Onderstaand mijn plog van maandag 10 februari 2014.

Wakker, moe, pijn, hoofd met slaapgebrek *klik!*
Ontbijten met muesli *klik*
Drie kwartier fanatiek doen op sportschool, zweet op bovenlip *klik*
Thuis onderuit op de bank *klik* lunchsalade *klik* douchen *no klik!*

IMG_3410IMG_3412
Eindelijk wat ruimte gemaakt voor foto’s op iPhone. Een afspraak in Scheveningen, mijn fiets parkeer ik naast dit hartelijk exemplaar. Daarna even bij boekhandel Paagman langs, fiets zet ik naast dit lentemeisje. Maurits wees mij gisteren op feit dat ik mijn fiets mijn bolide noem….. bolide als in vuurbal of raceauto. Ik zie nu pas waarom, ik heb een een San Remo-zadel! Zie je wel, ik heb een groen racemonster, eentje die vandaag de bloemetjes buitenzet.

IMG_3411IMG_3413
Rood-witte wegversperring, houdt de senioren tegen. Benieuwd hoe bereikbaar Scheveningen gaat zijn tijdens de nucleaire top op 24/25 maart. Bij Paagman weten ze mooi te stapelen. Ik hou van boekentorens.

Ondertussen bleek de batterij van mobiel leeg. Ik had nog wel gezien dat Heide mij tipte naar het strand te gaan. Batterij van mobiel leeg, maar mijn eigen batterij ook en het strand is een goede plek om op te laden.

//
Langs de boulevard loopt een dame met een ijsblauwe baret. Zelfde kleur als de zee vandaag, ongewoon blauw. Hoog in de lucht vliegen vogels in formatie naar het zuiden. Een waaierende slinger zwarte stipjes tegen een donkergrijze wolkenlucht. De lucht in het zuiden is lichtgeel, grijzig geel. In de verte rookkolommen boven schoorsteenpijpen op de Maasvlakte. De rookpluimen stijgen zo hoog op dat ze de lage wolken raken.

Een kortademige, dikke dame wandelt op het strand langs met haar twee hondjes. Die hijgen ook, maar dat is van het rennen.

Zo tegen het einde van de middag zakt de zon lager, het geel van de lucht wordt bleker. De noordelijke hemel is ijziger, lichtblauwer en de zee lijkt in het noorden juist harder, nog meer als een leisteen. Hard en grijs, mooi.

Als ik hier blijf staan kan ik iedere vijf minuten een update geven over de kleuren van lucht, wolken en water. Het ruisen van branding benoemen, gekwebbel en klikkende hakken van naderende dames die over de boulevard wandelen. Meeuwen, dat ook. Ze krijsen niet hard, het is eerder een soort zacht, klagend krijsen. Ik tuur nog een keer zuidelijk. De vogels in formatie zie ik nu tegen het lichte geel van de lucht. Maar ik zie ze alleen omdat ik weet dat ze daar vliegen, zo klein zijn de stippen.
//

IMG_3414IMG_3415
Onder mijn koffie vanmiddag zat een spannende woordenstapel, de namen van een aantal koffiemelanges die ze verkopen. Avondeten: broodjes shoarma met sla et cetera. En uiteraard raapte ik vandaag een #zwerfie op, een kartonnen verpakking uit de goot gevist (en gewoon weer náást een prullenbak..!).

ETA in bed vanavond: 23.15 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. age r.

    Meer dan foto’s. Kan een tekst zo goed zijn? Geef mij meer van deze couleur locale.

Geef een reactie

