12 februari 2014 plog [32]

Woensdag was goed. Dat wist ik nog niet zeker toen ik wakker werd, maar dat bleek wel gedurende de dag. Zo goed dat toen ik ’s avonds bijna twee uur met mijn zus aan de telefoon zat, ik heel verstandig besloot dat ik niet meer ging ploggen. Qua nachtrust een verstandig besluit.

Onderstaand mijn plog van woensdag 12 februari 2014.

IMG_3528 IMG_3529
Ontbijtspul klaargezet. Pillen erbij zodat ik ze niet vergeet. Daarna muesli uit de fabeltjeskrantbus. Om half 10 een afspraak. Fiets deed vannacht een ‘sleeping apart together’, soort gescheiden slaapkamers, roze links, groen rechts.

IMG_3530 IMG_3569
Sweelinckplein, volgens sommigen het mooiste plein van Den Haag. Mooi licht op de huizen in ieder geval. Na bezoek aan de diëtist snel de afwas van gisteren weggewerkt en boodschappenlijstje gemaakt. Mijn gewicht gaat sinds september vorig jaar weer heel langzaam de verkeerde kant op. Punten op de i, en weer meer aandacht aan mijn voeding besteden.

IMG_3531 IMG_3532
Maar eerst even koffie bij een van de favoriete koffieplekjes in mijn buurt. Cafékat Piet wacht op de vensterbank tot hij naar binnen kan glippen. Of kijkt van binnen naar de voorbijgangers buiten.

IMG_3533 IMG_3534
Alle kindjes die hier deze ochtend rondlopen hebben wel even bij Piet in de vensterbank gekeken, geaaid, en gekletst tegen Piet. Als hij er genoeg van heeft gaat hij even aan tafel zitten. Mij een beetje aanstaren. En even wuiven naar deze schattige, roze kabouter.

IMG_3535 IMG_3536
Koffie, krant, mailbox op iPad lezen. Flyer Gezocht: mensen vanaf 70 jaar die door de jaren heen flink wat tatoeages op hun lijf verzameld hebben en willen meewerken aan een documentatieboek. Project van Gina.

IMG_3537 IMG_3563
Met boodschappenlijst naar de markt. Naast de Big Papaya’s op de kraam liep ik rond met mijn eigen papaya Maup. Die mij vermaakt met een #zwerfie. Op de markt is verder weinig te beginnen tegen het zwerfafval. Hoop dat ze goed vegen aan het einde van de marktdag.

IMG_3564
De groente groeit in de dakgoot van een marktkraam. Niet echt duidelijk wat het is trouwens, tropische verrassing.

IMG_3565 IMG_3566
Het is vandaag dierendag. Na poes Piet kom ik deze bolletjes tegen. Met zes honden op een zebra.

IMG_3567 IMG_3568
Na poes en hond ook nog een clubje duiven. Met gevaar voor eigen leven steekt deze over voor mijn fiets. Gelukkig sta ik stil.

IMG_3573 IMG_3571
De postbode heeft vlinderpost gebracht. Een uitnodiging voor het feest van kleine nicht Perez. In Frankrijk, dus daar zal ik even over nadenken. De stapel groenten en fruit verdelen over koelkast en fruitschaal.

IMG_3576 IMG_3577
’s Avonds koken voor twee, zelfs nog iets over voor morgen. De afwas mag weer tot morgen wachten want mijn zus belt en ik zit bijna twee uur aan de telefoon.

IMG_3574 IMG_3575
En dan is het laat, te laat voor ploggen, bovendien loopt computer weer eens vast…. Kaarsen uit en naar bed.

In bed gisteravond: 00.30 uur. Uurtje later slaap ik.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

