14 februari 2014 plog [34]

Deze week sprak ik een aantal keren lang aan de telefoon met mensen, een vriendin, familieleden. Dat was fijn, dat ís fijn. En dat kost ook, of een gesprek nu over positieve of negatieve dingen gaat…. heel veel energie. Soms heb ik het niet eens in de gaten. Reden om dan niet te bellen of te spreken? Nee, dat niet. Absoluut niet. Maar soms wel een frustratie, iets om op dit moment noodgedwongen rekening mee te leren houden.

Onderstaand mijn plog van vrijdag 14 februari 2014.

IMG_3663 IMG_3664
Kommetje muesli en schaal salade met tomaat, paprika en rucola. Tussen ontbijt en lunch bekeek ik en gaf commentaar op een ontwerp voor nieuwe site van Bootcamp Team, las berichten in mailbox, maakte aantal afspraken voor volgende week.

IMG_3665 IMG_3667
Eindelijk ook douchen einde van de ochtend. Daar hoef ik niet zo raar bij te kijken. Ik was denk ik nog aan het opdrogen. Middag: wat deed ik vanmiddag? Soort …. keep calm and carry on…. niet teveel moeten, geen paniekgedachten over afspraken in mijn agenda, twee wassen gedaan en opgehangen en bellen met M. die mij hard en met heel mijn hart aan het lachen maakte. Toen wachten tot het droog werd. En dat werd het niet, dus met paraplu de straat op.

IMG_3669 IMG_3671
Vanonder de plu een wazige blik op straat. Schattig hoe winkeliers een bordje met ouderwetse losse letters in de etalage gebruiken om de ‘nieuwe’ media onder de aandacht te brengen.

IMG_3670 IMG_3672
Als iemand mij kan vertellen wat het verhaal is achter de ronddraaiende rood-wit-blauwe zuurstokstrepen in de etalage of aan de gevel van kapperszaken… ik hoor het graag! Drup-druppel-drup, ik dwaal even bij Crunch langs voor koffie.

IMG_3673 IMG_3674
Cappuccino + krant. Lees over de financiering van het dansproject De Odyssee van Lonneke van Leth in NRC Next… de professionele muzikanten en dansers werken mee tegen een bescheiden beloning maar wel met een aanvullende beloning uit de recettes. Quote Lonneke: “.. het past wel in deze tijd, we ondernemen het samen. Iedereen is bezig met flyeren en facebooken…. Iedereen voelt zich verantwoordelijk voor volle zalen”. – Mooi, heel mooi.

IMG_3675 IMG_3676
Langs de avondwinkel. Libanees brood gaat mee naar huis. Vage sinaasappelkorreltjes niet.

IMG_3677 IMG_3679
Etalage van boekhandel in Zoutmanstraat heeft leuke variatie aan Valentijnsgeschenken liggen, van Penisboek en Stout tot Haagse Krengen en gedichten over de liefde. / Ik speur bij mijn wandeling door de buurt naar zwerfafval, maar vandaag is net goed geveegd. Vis voor mijn eigen voordeur nog stapeltje plastic uit een grote regenplas.

ETA in bed: 00.45 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

  1. De kapperspaal verwijst naar de tijd dat de kapper nog barbier heette en ook aan aderlaten deed zo dacht ik. Even gezocht en… ja: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapperspaal

Geef een reactie

