18 februari 2014 plog [38]

Een culturele en Rotterdamse dag. Nostalgie, fotografie, Katendrecht en koffie bij Hopper.

Onderstaand mijn plog van dinsdag 18 februari 2014.

IMG_4221 IMG_4222
Voordat ik vanochtend deze tekst stond te lezen in het Fotomuseum Rotterdam gebeurde het volgende: opstaan, douchen, ontbijten, met Dennis naar Rotterdam rijden. – In het duister schoven we langs de wand op de bankjes en zaten twee keer 35+ minuten te kijken naar The Quiet Shore en Highway Wreck. Kort wennen aan de trage beelden, maar daarna gegrepen door mooie, soms vervreemdende beelden, foto’s die filmisch werden en je af en toe afvragen hoe dit nu gemaakt was…

IMG_4223 IMG_4224
Daarna: schetsen een aantekeningen voor de film bekeken.

IMG_4226 IMG_4225
Dennis lijkt chagrijnig, maar dat is niet zo, pure concentratie! Ik lijk verbaasd, maar uiteraard is dat niet zo, ik maak die foto natuurlijk zelf. Rimpels heb ik al jaren. – We luisteren naar het gesprek met de Belgische videokunstenaar David Claerbout, een interessant verhaal over de totstandkoming van zijn werk!

IMG_4227 IMG_4228
Zoals de dame bij de kassa al meldde.. op de bovenetage stond voornamelijk apparatuur die niet meer werkt. Jammer want zeg er bijzonder futuristisch-jaren ’80 uit! Wij doen buiten een blokje Katendrecht, nadat we de brug weer over kunnen. Boten gaan voor, Rotterdam hé!

IMG_4229 IMG_4230
Wij willen – er op uit – maar de horeca op Katendrecht doet niet aan dinsdag.

IMG_4231 IMG_4232
Dan een latte en een koffie verkeerd bij Café Hopper aan het Schiedamse Vest 🙂 direct richting Instagram.

IMG_4233 IMG_4234
Lunchen met een ‘broodje kaas’ is bij Hopper een erg lekkere, hier in huis gebakken, boterham met spianata, peccorino en olijf. Terugweg over de Coolsingel. Dat voelt vreemd, ken de Coolsingel vooral vanaf de fiets in de jaren dat ik hier woonde.

IMG_4235 IMG_4236
Superleuke dag. Ein bisschen Bijkomen met een hoofdletter B en koffie + naar buiten staren. Appel en noten aan het eind van de middag en daarna avondeten… wat heb ik ook alweer gegeten, mmmm, niet veel bijzonders, groente-kippensoep.

Afbeelding 20 Afbeelding 21
Toen keek ik vanmiddag ook nog naar het damesteam bobsleeën waar ik bekenden zag op de tribune. Esmé Kamphuis en Judith Vis staan na de eerste twee runs op een zesde plek, morgen run 3 en 4. En ja hoor, ik keek daarna ook nog naar de gouden kilometers van Bergsma.

ETA in bed: 23.30 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

  1. noskos

    Was zeker een leuke dag en wat een bijzondere tentoonstelling, wist niet wat me te wachten stond (vooral niet even inlezen 😉 ) en was zeer plezierig verrast.

Geef een reactie

