26 februari 2014 plog [46]

Memorabel, vandaag wel. Een dag van laag tot hoog. Ik ben gegroeid.

Onderstaand mijn plog van woensdag 26 februari 2014.

IMG_5012 IMG_5013
Wakker worden met knalblauwe lucht, helpt vaak bij mijn humeur, vandaag niet. Maup belt en geeft de middag een goeie start, we gaan wandelen richting Schilderswijk.

IMG_5014 IMG_5015
Onderweg: vier kleine duckies. En een zeer vriendelijk deurbericht, aub.

IMG_5016 IMG_5017
Even binnen kijken op de kinderboerderij in de Schilderswijk. Mooi! Konijn, kip, koe en varken (jeetje wat zijn dat toch een grote beesten). Binnen hebben ze een #zwerfie wand! De knijpstokken om zwerfafval op te ruimen liggen erbij, en een wand met voorbeelden van zwerfafval. Grenzend aan het plein met de kinderboerderij ligt dit huizenblok, hier zijn we eigenlijk naar op weg!


IMG_5018 IMG_5019
Op de zijmuur van het huizenblok op op de hoek Abraham Bloemaertstraat/Van Dijckstraat is in 1987 in opdracht van het Gemeentemuseum een kunstwerk van Berry Holslag aangebracht. Een voorstelling van de Teniersstraat, een beeld van hoe de Schilderswijk er vroeger uitzag. Dit prachtige tegelreliëf mag niet omvallen onder een slopershamer, en dat is nu precies wat dreigt te gebeuren. Kijk alsjeblieft op Behoud kunstwerk Berry Holslag Schilderswijk en like ook de Facebook-pagina. Een groep mensen heeft een actiecomité geformeerd om ervoor te zorgen dat dit niet gaat gebeuren!

IMG_5021 IMG_5020
Op straat komen we een fotograaf tegen die in opdracht van het AD foto’s maakt. Hopelijk morgen in de krant.

IMG_5022
Middag. Op weg naar afspraak. Hier parkeer ik mijn barrel altijd tegen een stelletje hopelozen. Zouden ze nog een keertje opgehaald worden door de eigenaars?

IMG_5023 IMG_5024
Na een bijzonder zwaar gesprek…. weet ik niet meer wat ik denk, hoofd te vol. Koffie mag helpen. En schrijven, schrijven, schrijven. Ik buig om. Besluit iets. Mijn hoofd in beweging. En dat is goed.

IMG_5025 IMG_5026
Ik heb weer energie. Van Scheveningen weer naar huis fietsen. Ik trap hard, snoeihard over de Scheveningseweg. Snelle blik op bermen vol krokussen. Thuis zie ik wattenwolken langs de horizon drijven. Deel van wat ik geschreven heb schuift in een blog: Zwart-wit denken.

IMG_5027 IMG_5028
Thuis omkleden. Bellen met Maup. En heel blij richting sportschool. Vijf kwartier knallen, energie over. En nog een bakje koffie. Ik kies een kleur die past bij de dag, grijs… maar dat is een grapje.

ETA in bed: 00.30 uur.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Eén reactie

Geef een reactie

