28 februari 2014 plog [48]

Vrijdag, goeie dag. Genoeg gedaan, véél gedaan dacht ik eigenlijk. Maar ook weinig op de foto gezet, zo gaat dat blijkbaar. Ik heb plogtwijfel, of noodzaak tot plogheroverweging. Het moet wel ergens over gaan, dat dacht ik. Voor mijzelf of voor de lezer/kijker. Awel, nog maar even verder op de oude voet.

Onderstaand mijn plog van vrijdag 28 februari 2014.

IMG_5223 IMG_5224
Vrijdag, duidelijk dag voor lossen en laden in mijn straat, zo’n 6-7 kleine en grote vrachtwagens. Pallet pleepapier hier. Ik ben eindelijk weer een keer ‘vroeg’ op pad, wil sporten voordat ik ga koffie drinken bij een vriendin. Dit was enige rode licht, ik trap snoeihard, stoplichten springen spontaan op groen. Ik dwing dat af.

IMG_5225 IMG_5226
Okay, gesport, nu door naar vriendin Lies. Deze demonstranten bij het station hebben nog geen thema gekozen, beetje omhangen. Ondertussen breng ik een kunstwerk in beeld, wie het ziet mag raden!!

IMG_5227 IMG_5228
Zo gezellig. Uren praten en een paar bakkie koffie later (geen foto dus..) en ik cross tegen het Prins Bernhardviaduct op terug naar het centrum. Passeer de gouden letters op de Koninklijke Bibliotheek.

IMG_5229 IMG_5230
Nieuwste onderdeel van de skyline van Den Haag. Weet eigenlijk niet eens wat erin zit…. blijkt dat de grijze toren een woontoren is, De Kroon. De rode toren is het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

IMG_5231 IMG_5232

IMG_5233 IMG_5234
De Chinese supermarkt in voor wat boodschappen. Ook hier wat handige bakjes aan de muur, met op kleurenkopietjes wat Chinese recepten. Hier alles wat ik niet gekocht heb. Sunlight-zeep! Lag vroeger bij mijn beppe in de kast, maar wist niet dat het nog verkocht werd. Chinezen hebben een typische smaak van snoep weet ik, vreemde zoet-zure combinaties. Of hier uit de collectie stokjes en schijfjes van onduidelijke wortels. Aan de bakken bij de kassa (ideaal voor impulsaankopen) hangt deze badmat uit de categorie Fashion Goods: Western Arts Rug. Direct niet gekocht.

IMG_5236 IMG_5237
Vrijdag, einde van de dag. Maup en ik wandelen naar Flora’s Hof, een van de hofjes in de binnenstad. Tussen deze twee foto’s zat een avond met een jarige, een hofje, bijzonder hartelijk en genoeglijk gezelschap, goede wijn, gesprekken en smakelijke eten. U moet het maar geloven. Ultieme vrijdagavond in goed gezelschap.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

