3 maart 2014 plog [51]

Snip-snap door de dag. – Hink-stap-sprong. – In control… maar toen ik wakker werd was ik moe. ——— Jaha… maar zoals ik zei ‘in control’. Dus ik doe wat ik doe en rol door de dag. Daarom een goeie dag. Punt.

Onderstaand mijn plog van maandag 3 maart 2014.

IMG_5472 IMG_5471
Wakker en moe. Deze keer wel duidelijk want paar nachten te kort geslapen. Toch voel ik mij goed. Buiten regen het, maar mooie wolken compenseren dat. Zodra het droog was deed ik een goed rondje sportschool.

IMG_5474 IMG_5473
Magie in de lucht. Binnen stamp ik peperkorrels. Mini-arbeid in een ministamper.

IMG_5476 IMG_5475
De middag. Ik had een goed gesprek. Ik raapte een #zwerfie. Ik trok mijn groene monster van deze berg stervende fietsen.

IMG_5478 IMG_5479
Bij Paagman deed ik koffie. En krant. En ik typte op mijn iPad….. zal ik die dame naast mij vertellen dat haar leesbril in haar haar hangt? Ik las de Volkskrant, column van Aaf over Poepa.

IMG_5480 IMG_5481
En ik las in NRC over wijkagent Berenschot in Rotterdam. Onder andere actief op Twitter. Positief afwijkende aanpak: met klapstoel op straat gaan zitten, in gesprek met wijkbewoners – zijn lunchbammetjes nuttigen bij de mensen thuis (‘agent bijt hond’ zoals hij het noemt) – open en bereikbaar zijn. Spreekt een prettige mentaliteit uit. // Daarna bekeek ik nog een boek met foto’s van Corbijn. Deze van Marlene Dumas bijvoorbeeld…

IMG_5484 IMG_5485
Nederland spoedt zich huiswaarts. Ik ook. Rood, rood, rood…. beetje remmen….. en groen! Op de foto slecht te zien, maar ik spot een nieuwe trend: haren losjes omhoog, klein knotje, losse pieken.

IMG_5483 IMG_5486
Lichtblauwe avond, straatlantarens aan… gelukkig al langer licht ’s avonds. Thuis is het restjesdag: alle groenten uit de koelkast opmaken, wat gehakt en kruiden erbij, klaar.

ETA in bed: 22.30 uur. Bijslapen vannacht.

//

In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

Geef een reactie

