6 maart 2014 plog [54]

Volle dag, na een korte nacht. Hoofd vol van afscheid nemen, nieuwe plannen voor 2014 en gelukkig ook veel dwalen, vandaag door Amsterdam. Gelopen van station Amsterdam Lelylaan via Vondelpark naar Amstel.

Onderstaand een plog, fotoverslag [#54] van donderdag 6 maart 2014.
In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

IMG_5919 IMG_5920
Na een bijzonder korte nacht wakker worden met het rotgevoel iemand te gaan missen. Vannacht schreef ik over Bauke. De zon doet wel zijn best, dus ik ook. Ochtend met ontbijt, mailbox, reageren op tweets. Einde ochtend op pad. Passeer het minimarktje op mijn pleintje, ambachtelijke producten. Nog niet veel uitstraling, maar wel binnenkort een Voorjaarsmarkt met proeverijen begrijp ik.

IMG_5921 IMG_5922
Langs de paars-wit bloeiende krokussen op het Lange Voorhout. Trein in richting Amsterdam.

IMG_5923 IMG_5924
Mijn horoscoop. Ik lees alleen wat ik wil lezen. De zon schijnt wel buiten en mijn problemen lossen vanzelf op. In Amsterdam en stukkie met de tram. Amsterdamse ploggewoontes van @Puur zijn besmettelijk (en dit is er eentje): op de stoel naast mij een blonde schoonheid.

IMG_5925 IMG_5926
Surinameplein… i see faces! ALLEEEN vandaag pisang goreng, of alleen vandaag warme. Jammer, de zaak is nog dicht.

IMG_5927 IMG_5928
Couchsurfing Amsterdam: op een bananenschil. Ik glip de achteringang van het Vondelpark door.

IMG_5929 IMG_5930
Wandel hier langs gele krokussen. Lees over de historie van het Vondelpark, sinds 1864!

IMG_5931 IMG_5932
Ik vind het Blauwe Theehuis na slalommen langs vijvers, ooievaars, fietsen, toeristen en heel veel honden. Grappig genoeg krijg ik bij een Amsterdams bakkie een Frysk dúmke.

IMG_5933 IMG_5934
Ah, hier staat Vondel! Ik verlaat het park, schuif door Van Baerle, langs de PC en kom uit bij Stedelijk. Volgende keer hopelijk ook tijd om eindelijk weer keer binnen te kijken.

IMG_5935 IMG_5936
Hé, een olifantenpaadje! (en niet de laatste van vandaag). Bijzonder… dit heet een Aanvraagtikker, wist ik niet.

IMG_5937 IMG_5938
De lente is begonnen, schaatsen in de aanbieding. Ik aai een tijger.

IMG_5939 IMG_5940
En wat was er vandaag in het nieuws over superfoods?!?! Er werd veel over getwitterd, maar kon niet echt herleiden wat de aanleiding was. Bij deze kraam met superfoods drankjes was het in ieder geval erg stil. Wil je geen superfood, neem dan een visje. Rook goed en vers.

IMG_5941 IMG_5942
Doemdenken: ‘het ergste moet nog komen’. Maar ook directe relativering: Geen haast, geen spijt, leven is geen wedstrijd’. // Op de kop van het Sarphatipark kom ik een boeken-ruil-bijdrage-naar-believen-kastje tegen. Ondanks het vriendelijk verzoek een bijdrage in de rechterbrievenbus te doen, deed deze dame het in de linker. Zo krijg je rijke buren.

IMG_5943 IMG_5944
De Amstel. Bij die hoge torens in de verte ging ik vergaderen. Ik had de tijd, dus eerst op de linkeroever een boterham met kroket. De café-eigenaar vergat de tweede en wilde mij al korting geven… maar zoals ik zei, ik had de tijd, dus kom maar door met die kroket!

IMG_5945 IMG_5946
Besmettelijk zei ik toch al, andersmans gewoontes. Netjes volgens regels van @Puur over de witte strepen, is veiliger! En nog een olifantenpaadje, dit is een hele mooie en veel gebruikte.

IMG_5947 IMG_5948
Vergadering bij de Hogeschool van Amsterdam… en wel bij de Zeevaartschool.

IMG_5949 IMG_5950
Het bestuur van de Grachtenrace is weer bijeen. We starten met de voorbereidingen op de Grachtenrace 2014 zodat op zaterdag 11 oktober zo’n 140 sloepen weer 24 kilometer door de Amsterdamse grachten kunnen roeien. www.grachtenrace.com Daarna snel met de trein naar huis.

IMG_5951 IMG_5952
Spring op mijn fiets en kwartiertje trappen later ben ik thuis. Tijd voor een borrel, tsjoch, op Bauke!

//

 

Geef een reactie

