8 maart 2014 plog [56]

Zaterdag na een week met veel emoties en inzichten. Dus vandaag kon daar ook nog wel bij. Rustig en blij, licht chaotisch en zonnig, vriendschap en liefde. Da’s een verdomd mooi pakketje.

Onderstaand een plog, fotoverslag [#56] van zaterdag 8 maart 2014.
In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

IMG_6101 IMG_6102
Ongestreken. Gestreken.

En zie je ook hoe ik ondanks ongestreken en verfrommeld er toch behoorlijk vrolijk uitzie? Nou ja, waarom niet? Tuurlijk. En toch ook een groot besef dat ik de afgelopen tijd vaak niet vrolijk was, noch makkelijk op kon staan. Het besef dat ik dat besef. Ha, daar word ik blij van.

IMG_6103 IMG_6104
Die vage vlekken op de mouw… ach, dat heb je in mijn plog van gisteren al kunnen lezen. Kleren van gisteravond de wasmachine in. Plan was om ’s ochtends direct te gaan sporten, maar wakker worden had toch eerst koffie nodig. En ook het plog van vrijdag moest nog online. // Eindelijk op de fiets richting sportschool….

“Papa papa, zie je hoe hard ik fiets? Ik ben heel hard aan het fietsen!”
“Goed hoor. Dan gaan we zo rechtsaf.”
“Dat is die kant!” en ze wappert met haar rechterhand.

IMG_6105 IMG_6106
Ha! En toen ging ik toch niet naar de sportschool, maar terug naar huis. Omkleden en richting Scheveningen voor koffie met vriendin. Vond opeens dat ik die afspraak niet meer moest verschuiven. Mmmmm, dus níet sporten, en wél citroen-merengue-taart eten. Het gaat totaal de verkeerde kant op, maar smakelijk was het.

IMG_6107 IMG_6109
8 maart: Internationale Vrouwendag. Als illustratie daarbij: een paar kippies.

IMG_6110 IMG_6111
De poëzie ligt op straat! Of in dit geval op de muur van een flat. Met Heide, Dieke en Jorrien richting boulevard. Wow, wat is het warm buiten en daarom ook veel mensen aan de wandel.

IMG_6112 IMG_6113
IMG_6114 IMG_6115
IMG_6116 IMG_6117
F.A.S.T. Surfdorp in Scheveningen. Bier, wijn, tosti’s, in de zon, in goed gezelschap. Dat lijkt mij een helder verhaal.

IMG_6118 IMG_6119
Thuis de blommen in het water (dankjewel Heide!).

IMG_6121 IMG_6122
Een mooie dag eindigt met een gekleurde hemel. Donker binnen dus kaarzen aan. Een paar telefoongesprekken later, een plog schrijven, oh ja, ook nog wat eten.

//

 

Geef een reactie

