9 maart 2014 plog [57]

Zondagsrust. En liefde. Vandaag vermijden we de City-Pier-City-loop en wandelen de andere kant op. Langs Haagse grachten richting Laakkwartier. In de zon, wow warm!

Onderstaand een plog, fotoverslag [#57] van zondag 9 maart 2014.
In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

IMG_6323 IMG_6324
Zondagochtend, ik bak ei. Daarna aan de wandel met Maup, we vermijden de CPC Halve marathon…. maar hier kon ik niet omheen. Voor de vogels? Spaghetti met ballen.

IMG_6325 IMG_6326
We volgen vandaag de Haagse grachtengordel en passeren bruggen met dieren.

IMG_6328 IMG_6329
Aan het Buitenom het Huis van Barmhartigheid waar meer dan een eeuw geleden halfwezen (kinderen waarvan één ouder was overleden) werden opgevangen. Aan de Houtzagerssingel iemand die… niet van beestjes houdt?

IMG_6330
Lieve Maup, in de zon hangen op een hekje.

IMG_6332 IMG_6333
Wow, stevige stekels van een roos (?) en groene, mossige muren.

IMG_6336 IMG_6335
Aan de Dunne Bierkade lopen we een steegje in, niet echt een hofje. Wel mooie huisjes.

IMG_6337 IMG_6331
Mooie oplossing met bel en toeter bij de kanoverhuur aan het Groenewegje. Ik raap een #zwerfie op, met overal ondergrondse vuilcontainers komen we genoeg prullenbakken tegen.

IMG_6339 IMG_6340
Onder de spoorbrug over het Trekvliet door richting Laakhaven.

IMG_6342 IMG_6341
Gesnoeide platanen zorgen voor mooie schaduwen.

IMG_6343

IMG_6344 IMG_6345
Vier x een La Chouffe bierviltje… Maurits legt mij daarmee het binaire, decimale en hexadecimale stelsel uit. In combinatie met witte wijn aan de Bierkade.

IMG_6346 IMG_6347
Uit één stuk hout gehakt…. ik moet denken aan de door Vasari opgetekende uitspraak van Michelangelo: “Elke blok steen houdt een beeld verborgen en het is de taak van de beeldhouwer om het te ontdekken.” // Zomerse weer zorgt ondertussen voor drukte in de Paleistuin.

IMG_6348 IMG_6349
Einde middag spoed ik mij op fiets naar avondeten, goed gezelschap en een bed. Ding-dong!

//

 

Geef een reactie

