12 maart 2014 plog [60]

Ha, bij wakker worden is het weer mooi weer. En oh… Mijn humeur niet zo mooi. Iemand kwam mij ’s middags redden. En een plan voor 2014 kwam om de hoek kijken (daarover een andere keer meer).

Onderstaand een plog, fotoverslag [#60] van woensdag 12 maart 2014.
In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

IMG_6500 IMG_6501
Buiten is het blauw, vrolijk en helder. Binnen helaas anders. Ondanks blauw was binnen meer een soort blues gaande. Gisteren mee naar bed gegaan, en vanmorgen gewoon weer mee wakker geworden. Een niet aan te ontsnappen blues.

IMG_6502 IMG_6503
Okay, genoeg blues (de rimpels in mijn voorhoofd beginnen op mijn streepkussen te lijken). Tijd voor lunch: ik slacht een mango.

IMG_6505 IMG_6506
Maup redde de middag. Naar buiten, wandelen, want oh ja. In beweging blijven. Stappen vooruit zetten.

IMG_6509 IMG_6510
Soms moet je iemand achter je in de gaten. Doet alles om mij op te vrolijken. En kauwt croissant. // We lezen poezie in de vitrine bij de Haagse Kunstkring…. van Edith de Gilde

ALS ZWIJGEN

huilen in Den Haag: stel je geen tranen voor
het is een bed tegen een muur geschoven
dat afgepaste knikje in de lift

thuiszitten in stof van weken
en dan uitgaan in je nette pak
het zijn de hoofden in de rijen voor je

huilen in Den Haag is krap bemeten
is naar een feestje gaan omdat het hoort

zeggen dat het goed gaat, dat je
weer eens op huis aan moet, we bellen!
het krijsen uitbesteden aan een meeuw

IMG_6511 IMG_6512
Wat is hier gebeurt… mmmm, speelkwartier voor volwassenen. En wij spelen.

IMG_6513 IMG_6514
Ik kauw een Zonnestraaltje. Zo noemt de bakker op de Denneweg dit bolletje. Ah, ik heb inmiddels ook al wat meer zon in mijn hoofd. De nieuwe bomen langs de Hofvijver worden geplant en bewaterd.

IMG_6515 IMG_6516
Einde middag weer op de fiets, langs de diëtiste, zinnig gesprek en advies.
Magnolia onderweg bloeit, nu al.

IMG_6517 IMG_6519
Daarrna drie kwartier knallen op de sportschool. Zweethoofd.

IMG_6521 IMG_6522
Zoef. Langs Maup en snel nog even een boodschap. Hij kookt, en lekker.

Morgen een nog betere dag.
ETA in bed: ik gok 23.15 uur.

//

 

Geef een reactie

