14 maart 2014 plog [62]

Gorilla’s in de mist…. wakker worden in blauwe mist, een beetje zoals mijn dromen deze nacht. Ik schoot wakker midden in een droom. Iedere keer val ik achterover, en iedere keer schrik ik daar wakker van. Ach. Vandaag werd een goede vrijdag.

Onderstaand een plog, fotoverslag [#62] van vrijdag 14 maart 2014.
In navolging van Martine van 10e.nl plaats ik plogs, een photolog met een verzameling foto’s van die dag.

IMG_6632 IMG_6633
Blauwe waas boven de daken. Buiten koud, maar oh wat is mist mooi. Na ontbijt de papieren verzamelen voor een bezoekje aan de dokter. En ja, ik word 40 dit jaar, dus mocht weer langskomen voor een vijfjaarlijks onderzoek.

IMG_6634 IMG_6635
Mijn oude huisarts is gestopt met werken en heeft de praktijk overgedaan, ook naar andere locatie. Hier een vlammend warm muurtje tijdens het wachten. Daarna direct bij naastgelegen apotheek langs voor nieuwe schildkliermedicijnen. Wow, wat een drukte, nog meer wachten.

IMG_6636 IMG_6637
Fiets was veilig, strategisch geparkeerd tegen schutkleurmuur. Na dokter en apotheek langs bij Lolapalooza voor koffie. Maup waait ook even langs.

IMG_6638 IMG_6639
Deze lieve mensen schoven binnen. En zie daar, een blog ‘Ik spioneer‘. Ik lees de krant, over het verdwenen vliegtuig. Ik denk over de onzekerheid. Mijn oog valt op het woord ‘jungle’ en ik denk aan het woord voor de Write On Thursday #WOT. Misschien nog een blogidee uitwerken, niet op donderdag, maar dit weekend.

IMG_6640 IMG_6644
Thuis lunchen, bruine boterham mit Kaas und Salade. Daarna ’s middags een werkafspraak en daarna langs bij Maup. Het is Happy Cap Friday! Dusssss.

IMG_6642 IMG_6643
We gaan aan de wandel en liepen binnen bij de bieb op de Weimarstraat, nooit geweest. Prettige sfeer en kasten vol kranten en tijdschriften. Oh, en tuurlijk ook boeken. // De wandeling werd vervolgd en we liepen langs een groot deel van de Valkenboskade. Twee boeken uit de Little Free Library gehaald. Maurice tegenkomen zodat we elkaar een fijn weekend konden wensen. Kijken naar de parkieten in de bomen. Nog meer bekenden tegenkomen, jaha, Den Haag is een do-orp! Doorsteken naar Fahrenheitstraat, smakelijk eten bij toko Bali Mandira gehaald. En yum, M. en ik vulden onze buiken.

Vanavond niet meer gaan sporten, dus nu rust! En morgen weer aan de slag in de sportschool.

//

 

Eén reactie

  1. Ik vind Alkmaar al een dorp, maar Den Haag dus ook?

Geef een reactie

