Ik spioneer

Koffie drinken

Ze schuiven naar binnen. Wandelaars lijken het mij, vroeger in ieder geval. Degelijk en keurig, gezellig. De schoenen lopen comfortabel. De groene halflange jas van meneer is goed winddicht. En toch netjes.

“Dan gaan we daar zitten. Bij het raam.”

….

“Hè kijk (meneer wijst naar het straatnaambordje buiten) … de Van Bylandtstraat. Daar woonde mijn oma voordat ze bij mijn moeder introk. Hier (hij wijst nu de andere kant op, de straat in) schuin aan de overkant…. Ze had een pendule op de schoorsteenmantel, met van die figuurtjes erop.”

Ze praten. Hij vertelt anekdotes. Ik vang af en toe een flard op. Vrolijk stel. Over mijn schouder werp ik snel een blik op hem. Pretogen heeft hij. Binnen no time is de gedeelde taartpunt op. Goede eetlust.

Eén reactie

  1. Pingback: 14 maart 2014 plog [62] | prikkeldaad

Geef een reactie

