Mijn leven begint morgen

Zal er op de rand van de dag toch nog iets over zeggen. Ik kijk naar een video van Nigella Lawson. Zoals dat gaat op YouTube. Ik kijk online naar de Britse serie van Who Do You Think You Are waarin bekendheden op zoek gaan naar sporen van hun familiegeschiedenis. Ik luister naar Nigella en klik daarna op een van haar kookprogramma’s… kortom, op dat punt ben ik nu aangekomen.

Ik kijk naar haar. Hoe oud zou ze zijn? Veertig-plus in ieder geval. Een mooie, voluptueuze vrouw die houdt van lekker koken, ‘mag het een pondje meer zijn?’

Dat ik filmpjes op YouTube kijk, of wat ik van Nigella vind. Doet er niet toe. Over dat 40+ dus, daar dacht ik aan. Morgen is het zo ver. Vandaag geniet ik nog van een laatste dertigersdag, jong en energiek. En morgen….. morgen ben ik wijzer. Morgen begin mijn leven pas, zegt men.

Er zit al een (half) leven tussen het meisje dat je hier in zwart-wit een appeltje ziet eten en de vrouw die ik nu ben.

20140412-234951.jpg

Ik vond het de afgelopen jaren niet makkelijker worden. Wellicht omdat ik meer wil. Of langzaam ontdek wat ik wil. Een ontdekkingstocht dat leven. Af en toe voel ik mij wel wijzer. In ieder geval morgen weer een dag wijzer.

//
‘Op Expotitie!’ zei Poeh opgewonden. ‘Daar ben ik nog nooit op geweest, als je mij vraagt. En waar gaan we op Expotitie naartoe?’ ‘Ex-pe-di-tie, malle ouwe Beer. Met een X erin!’ ‘O,’ zei Poeh, ‘ik snap het.’ Maar eigenlijk snapte hij er niks van. ‘We gaan de Noordpool ontdekken.’ ‘O’, zei Poeh weer. ‘Wat is de Noordpool?’ vroeg hij. ‘Gewoon iets wat je ontdekken moet,’ zei Christoffer. ‘Jaja, ik snap het,’ zei Poeh, ‘en zijn beren daar goed in, in het ontdekken van zoiets?’ ‘Nou en of!’

  1. Je staat aan het begin van de tweede helft, nog tijd zat om te scoren.

Geef een reactie

