Ik wil boos

Soms. Vaak.
Vaak wil ik zoveel liever boos dan verdrietig zijn.

Verdriet is een peilloze diepte,
een gat en ik ben bang erin te vallen.
Omvallen.

Boos zijn zweeft aan de oppervlakte, stijgt op.
Boosheid is energie en kracht.

Nacht, ik wil boos

Brom, grom, grauw.
Slaan, schoppen, ik zou willen.

Wakker in de nacht, omhoog schiet het verdriet, van diep komt het boven,
Vuisten drukken tegen mijn buik, zo wil ik niet, maar zo is het dagenlang.

En ik viel niet om.

Geef een reactie

