In memoriam

Het zijn vast iemand anders zijn woorden, ooit, maar ik hoorde ze van jou.

“Je bent niet bang om te falen, je bent bang om succes te hebben.”

Een interessante gedachte, misschien had je gelijk. In ieder geval bang ik bang om te proberen… dat risico van falen, weet je wel? Af en toe denk ik aan jouw woorden. Toen je het tegen mij zei had ik je net verteld over waarom ik bepaalde dingen niet had gedaan. Ik had verteld over drempels en bezwaren die ik zag, of hoorde in mijn gedachten. Ik vertelde jou over mijn angst om te mislukken. En dat mij dat dwars zat.

“You’re not afraid to fail… you’re afraid to succeed! Ik hoor het je zeggen. Ongetwijfeld in het Engels. Ongetwijfeld met de juiste intonatie. Ik denk dat het daarom ook nog steeds in mijn hoofd rondzweeft.

///

in memoriam yolanthe, 22 april 2013
Een uitgesproken dame. Van een zekere leeftijd, zonder dat dat enige belemmering was, in tegendeel.
Ze stelde vragen, altijd. Ze deed mij nadenken, over van alles. En nu denk ik af en toe aan haar.
Vandaag sowieso.

  1. En zo te lezen zal je je nog wel even na laten denken…ook nu nog. Mooi. Sterkte. xx

  2. sterkte met het verlies van deze bijzondere vrouw.

Geef een reactie

