Dit is echt een slechte foto

Skyline The Hague

Foto, kan nooit vangen wat ik zag, hoorde en voelde. Zintuigen staan op stand hyper. Alle sensoren open.

De frisse lucht, een kleine wind.
Geluid van zingende merel in de verte.
Een gans snatert schor voorbij.
Zwart-wit is zijn kop.

Rook komt uit het pijpje op een dak.
Vanuit mijn raam zie ik de toren van het Vredespaleis boven de daken.
De klokwijzers op de toren lichten goud glinsterend op in het licht van de ondergaande zon.

Boven mij lichtblauw, ijl en bleek.

De wattenlaag wolken kleurt van onderaf paars, roze, oranje….. én knal- knalgeel daar waar de zon ondergaat.
Net boven de daken nog te zien.

Ik hoor iets suizen. Is het de zee, kan dat? Of de wind?
Toch auto’s denk ik, op de Groot Hertoginnelaan.

Vlakbij hoor ik druppels vallen, hard, een lekke regenpijp.
Links van mij, vijftig meter verder, kijkt een hond uit een zolderraam.
Het kantelraam staat open en hij kijkt naar mij.

Dat zie ik. En die ondergaande zon.
Maar dan dus nog mooier dan op die foto.

// skyline The Hague, May 9 2014, 9.15 PM

  1. Het is een geweldige foto, maar een fototoestel dat de werkelijkheid kan vangen moet nog worden uitgevonden.

Geef een reactie

