Op zoek naar toekomst in mij

Niet weten waar te beginnen. Dat is mijn blogprobleem. De titel van een liedje van Van Dik Hout schiet door mijn hoofd.. ‘Het is zo stil in mij’. Ik zou willen dat het stil was in mij, dan kon ik mijzelf tenminste horen. Woorden, gedachten, todo’s, observaties buitelen in mijn hoofd door elkaar. Het is luid en onrustig. En er is chaos.

Nou, waar moet je dan beginnen met praten, met schrijven, met denken, met bloggen?

Alles lijkt ook in verband met elkaar te staan. Er is geen zwart en wit, er zijn wel 100 tinten grijs! En al die nuances wil ik maar uitleggen en verklaren. Het gevoel dat ik een verklaring schuldig ben aan jou, aan wie dan ook… aan mijzelf. Waar ik mij soms zo aan erger, het altijd maar vragen naar een reden, een waarom… is precies waar ik mijzelf schuldig aan maak. Een verklaring willen geven voor waarom ik dit schrijf, waarvoor het is, voor wie ik het schrijf, dat ik dingen wil uitleggen.

Pffffft. Schijt.

 

 

Eén reactie

  1. Precies, overal schijt aan hebben 🙂

Geef een reactie

