Lucht in je hoofd

Zonsondergang 6 juli 2014

Mijn telefoon weigert dienst en wordt binnenkort vervangen… bij dit blog een foto van juli 2014. Wonend op driehoog met aan de achterkant uitzicht richting het westen, en aan de kust…. resultaat is een veelvoud aan prachtige zonsondergangen en kleuren in de avondlucht. Ik kijk er vaak naar. De kleuren, de wolken en strepen in de lucht zijn fascinerend en iedere minuut anders. Het is geweldig ingewikkeld hoe lucht en licht werken, de breking van zonlicht, hoe kleuren ontstaan daarboven, natuur- en weerkunde galore! Toch denk ik daar maar af en toe aan. Het is vooral wat het is. Prachtig en juist niet meer dan dat. Een groots en altijd veranderend schilderij.

Rust om gewoon te ervaren wat ik zie heb ik niet vaak, niet vaak genoeg in ieder geval. Als ik ’s middags uit mijn werk kom is mijn hoofd vol. Alle dingen die ik deed, wil doen, had moeten doen, ga doen…. ze bezetten mijn hoofd. Razen nogal voort, maken dat ik moe uit mijn werk kom. Soms heel moe. Ik lig op de bank, even. Of soms een paar uur. Mijn oogleden zwaar, mijn hoofd en lijf moe en zwaar.

Ik geniet van wonen op hoogte, van de blik op de horizon die het mij geeft. Van staren naar die veranderende lucht. En toch… ik vroeg mij recent af of ik niet wat meer van hoogte moet afdalen, voeten op de aarde. Zakken van hoofd naar buik en hart.

Bovenstaande is opdracht #2 van Ik Blog De Zomer Door van met-k.com.

De tweede blogopdracht: Fotografeer de zonsondergang vanuit je eigen huis en blog over het gevoel dat je erbij hebt, hoe je (werk)dag is geweest en hoe je nu uitrust.

  1. heb ook op hoogte gewoond maar alles leek soms zo ver weg.

  2. Aardser kan het niet als er een auto, boom, kliko of een schutting in de weg staat bij je zonsondergang in je huis. Ik wens je veel zoek plezier. Leuk blog.

Geef een reactie

