Dit gaat echt nergens over!

20160216-185737.jpg

Dit blog gaat nergens over. En dat is dus niet waar. Je kent die kreet wel… dit gaat echt nérgens over! Dit zeg je vaak als het juist wél ergens over gaat, maar dat het bijvoorbeeld een schande is, niet zou moeten mogen, of dat het vaag of onduidelijk is.

En dat is het. Het gaat echt nérgens over dat ik zo lang niet geblogd heb. Bloggen moet ook niet, maar mijn hoofd loopt regelmatig over van bloggen. Ik mis het bloggen. Ik denk vaak aan bloggen. Ik denk ín blogs; onderwerpen, zinnen en halve blogteksten komen langs in mijn dromen en gedachten.

Dit blog gaat echt nérgens over, behalve…. dat ik weer ga bloggen. En dit is het begin. Het begin van weer beginnen. Ik blogde afgelopen jaren, maar onregelmatig. En toen opeens niet meer. Naast gebruikelijke excuses als geen tijd, te moe…. vind ik het vooral moeilijk om wat in mijn hoofd en hart en lijf zit, eruit te krijgen en in een blog te vatten. Maar daarover op een later moment.

Genoeg voor vandaag. Ik wandelde naar Scheveningen en terug. Zag schaduwbomen en spiegelramen en de blauwe zee. En schreef dit blog.

  1. Da’s precies het ding. Het gaat altijd ergens over. 🙂 Maar hoe belangrijk maak je het, of vind je het?

    • sytskeroskam

      Soms lijkt een blog een klein en onbelangrijk verhaal…. pas na opschrijven krijgt het betekenis. De grote bult aan gedachten in mij voelt vooral als ruis, in blogvorm komt er (hopelijk) enige orde in.

Geef een reactie

