Ik waai even weg

Ik fietste vandaag bijna 25 kilometer, door Den Haag, over Kijkduin, terug door de duinen en over Scheveningen. Hoofd in de wind, hard op de trappers de duinen over. Daarnaast wandelde ik een rondje door park Sorghvliet met Maup en ging vanavond een uur naar de sportschool. Hallo spierpijn! Tussen het fietsen door wipte ik even het ziekenhuis in voor een afspraak met mijn internist. No big deal, en toch… op een manier….. altijd een big deal.

Westduinen-portret

No big deal. Want mijn trage schildklier krijgt een dagelijkse dosis schildklierhormonen waardoor mijn bloedwaarden bijna goed zijn. No big deal want na een aantal jaren was ik vandaag voor een voorlopig laatste keer in het ziekenhuis. De verdere halfjaarlijkse controles kunnen door de huisarts worden gedaan.

Wel een beetje een big deal. Altijd een beetje een big deal. Bezoek aan het ziekenhuis blijft een confrontatie met beperking/ziekte/tekort…. waar ik de rest van mijn leven mee te maken blijf hebben. En dat ‘voor de rest van je leven’ ben ik niet zo goed in. Zeker niet omdat mijn bloedwaarden wel enigszins op orde lijken, maar iets dat men ‘restklachten’ noemt niet. Een klein stapeltje klachten dat heel geniepig best een grote invloed heeft. In ieder geval meer dan ik zou willen. Dus hallo huisarts! Binnenkort verder puzzelen.

#PHOT – foto op dinsdag

Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo On Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. Een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

Eén reactie

  1. Hé leuk … ik wist niet dat Karin haar #phot weer vanonder het stof had gehaald, nou ja bij wijze van spreken dan ☺

Geef een reactie

