Luister naar brieven

Een brief schrijven en versturen. Wachten. Een brief ontvangen. En dan herhaalt zich dat.

Zo was mijn jeugd, vooral nadat wij verhuisden van westen naar oosten van het land. En hoewel wij daarna telefoon kregen (in 1985 pas) was ook mijn puberteit zo. Ik die altijd vriendjes had die mijlenver weg woonden. Dus wij schreven brieven.


Na brief volgde vele jaren e-mail, daarna sms, whatsapp…. lang.. kort… steeds korter worden persoonlijke berichten. Jammer? Ja soms. Zeker als ik mooie brieven lees van bekende schrijvers en kunstenaars zoals verzameld worden op Letters of Note of wat ik soms tegenkom op Brainpickings.

En ken je dit fenomeen al? Brieven worden voorgelezen op Letters Live, een voorbeeld vind je hier: Benedict Cumberbatch leest voor uit een brief van Albert Camus aan Louis Germain. Luister.

#PHOT – foto op dinsdag

Deze foto is gemaakt in het kader van de #PHOT Photo On Tuesday, een blogexperiment van Karin Ramaker. Een vrije foto-opdracht: een zelfgemaakte foto, zonder thema, met of zonder begeleidende tekst, maar wel mét een titel.

 

 

  1. poeh, ik heb vroeger heel veel brieven geschreven en ontvangen. … dat had iets spannends. …

    • sytskeroskam

      Veel van wat mij gestuurd werd heb ik nog…. maar wat is er met de brieven gebeurd die ik stuurde?

      • veel van de brieven en kaarten die ik bewaarde zijn helaas ‘verdronken’. Ik heb lang geleden een lekkage gehad in mijn slaapkamer (die tegen de badkamer lag) en de schoenendoos onder mijn bed raakte o.a zo nat dat alles weg moest. En toch, het zit in je hoofd, alles wat je moet herinneren.

  2. Brieven, nog steeds een van de mooiere dingen in het leven. Zitten, schrijven, sturen en wachten op antwoord. Brieven zijn de geschiedenis van de mensen. Belangrijk vind ik om die nog te kunnen lezen.

Geef een reactie

