Voorwaarts bewegen

Voorwaarts bewegen IMG_6368Het is maandag. Maandagochtend. De klassieker als het gaat om beginnen, starten. Maandag als eerste dag van de week. Het is ook een klassieker als het gaat om lichte tot grote tegenzin; het maandagochtendgevoel.

De afgelopen wéken voelde ik mij redelijk, redelijk tot goed. De afgelopen dágen voelde ik mij redelijk, maar dan redelijk als in ‘mwah, redelijk’. Of eigenlijk voelde ik mij mwah. Of blegh. Of soms nog minder.

Niet goed dus.

Maandagochtend is voor mij de kans om vandaag uit de ‘blegh’ te stappen. Om malende gedachten over dingen die niet goed gaan los te laten. Op de fiets naar de sportschool lukt dat. Het is buiten fris en nat omdat het zoveel geregend heeft vannacht en vanochtend vroeg. Tijdens sporten lukt dat ook, ondanks een irritant pijnlijke spier in mijn rug. En nu lukt het ook. Een idee voor een blog zet ik direct om in daden. Dus hier dit blog.

Over blegh. En maandagochtend. En over voorwaarts blijven bewegen.

 

NB. En dat ik dan nog tig keer denk dat het plaatje anders moet, pijl naar onder, boven of toch zo. En dat ik mij afvraag of ik dit blog wel had willen publiceren, of niet. Toch wel? Weet het niet, het maakt niet uit, ik heb het gedaan, ik heb iets gedaan. En dat is goed.

 

Eén reactie

  1. Anna

    Met de neus vooruit en de wind in de rug … duim ik voor beterschap. Je hebt er goed aan gedaan om dit van je af schrijven.

Geef een reactie

